همه تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کورنا در سمیرم پیش بینی شد

اصفهان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: همه تدابیر ضروری برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در این شهرستان انجام و پیش بینی شده است.

همه تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کورنا در سمیرم پیش بینی شد

علی اصغر صبوحی روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان سمیرم در محل فرمانداری، اظهارداشت: بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهرستان در سطح اول آمادگی قرار دارد و بیمارستان حضرت صاحب الزمان(عج) شهرضا در سطح دوم و بیمارستان معین سمیرم در مواقع اضطراری در نظر گرفته شد.

به گفته وی کشورمان تا زمان حاضر درگیر این ویروس ناشناخته اند اما در استان اصفهان و شهرستان سمیرم موردی مشاهده و گزارش نشده است.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با درخواست از مردم در رابطه با دریافت اخبار از وزارت بهداشت و منابع رسمی، تصریح کرد:  سمیرم منطقه ای سردسیر است و از همین رو آماده باش مجموعه بهداشت و درمان در این شهرستان در سطح اول قرار دارد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطرنشان کرد : واگیری این بیماری نسبت به بیماری آنفلوآنزا پایین تر است ولی مردم آرامش خود را به خاطر مرگ و میر از دست داده اند.

به گفته موسوی باید با آموزش، رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش با این بیماری فراگیر و سراسری مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه راههای انتقال ویروس ارتباط با وسایل آلوده، افراد مریض و ذرات تنفسی در سطوح آلوده است، ادامه داد: افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و فقط بیماران باید استفاده کنند.

معاون شبکه بهداشت سمیرم از مسئولان خواست تا خودکارهای مشترک و استامپ از بانکها و مراکز عمومی جمع آوری شود و همه سازمان ها قندان های عمومی را جمع کنند و از دستگاه ورود و خروج تصویری به جای صفحه کلید استفاده شود.

تا امروز 33 کشور جهان درگیر این ویروس شده اند. مجموع مبتلایان در دنیا  78 هزار و 830 نفر نفرند که 2 هزار 465 نفر  فوت شده و23 هزار و 194 نفر نفر بهبود یافته اند.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و 150 روستا و آبادی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان