فلوریان نواک: دوست دارم بیشترین صداها را بشنوم + فیلم

فلوریان نواک هنرمند بلژیکی و نوازنده پیانو از علاقه‌اش به بیشتر شنیدن در حین نوازندگی می‌گوید.

فلوریان نواک: دوست دارم بیشترین صداها را بشنوم + فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فلوریان نواک یکی از هنرمندان بلژیکی است که در سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر حاضر بود و یکی از اجراهای بخش بین‌الملل را برعهده داشت. نواک سه‌شنبه 29 بهمن 1398 در تالار وحدت به صحنه رفت تا تکنوازی پیانو‌اش را برای مخاطبان ایرانی اجرا کند.

در اینجا می‌توانید بخش‌هایی از اجرای این هنرمند بلژیکی را ببینید و بشنوید:

 

موسیقی , جشنواره موسیقی فجر ,

فلوریان نواک حین اجرایش به مخاطبان ایرانی گفت: «خیلی خوشحالم که در تهرانم. آنچه شنیدید قطعه‌ای از شوپن بود، قسمت سوم از «چهار بالاد»؛ قطعه‌ی بعدی بر اساس شاهکار ادبیات شفاهی یعنی «هزار و یک شب» نوشته شده است. این قطعه در اصل ریمسکی از کورساکوف آهنگساز مشهور روسیه‌ای است.
هر کنسرت داستان و ماجرای متفاوت خودش را دارد؛ بعضی کنسرت‌ها خیلی راحتند، چون سالن خوب و صدای خوب و ساز خوب را در اختیار دارید و در نهایت نتیجه رضایت بخش خواهد بود و چون احساس خوبی از اجرا می‌گیرید؛ پس همه چیز خوب است. گاهی هم اجرا سخت است، فکر می‌کنم چیزی که خیلی مهم است اینکه بتوانی به اتفاقی که می‌افتد خوب گوش کنی. چون وقتی قطعه‌ای را روی پیانو اجرا می‌کنی، نُت‌های بسیار زیادی را می‌نوازی و چیزهای خیلی زیادی دارد  که بشنوی.
همیشه سعی می‌کنم به نقطه‌ای برسم که بیشترین صداهای ممکن را بشنوم و این کار سختی است، چون همزمان باید هم کاری انجام بدهی (نوازندگی) و هم چیزی دریافت کنی(شنیدن).»

فلورین نواک در سال 1990 در بروکسل به دنیا آمد. وی نوازندگی پیانو را از 4 سالگی شروع کرد و در 12 سالگی وارد مؤسسه موسیقی ملکه الیزابت شد. وی تحصیلات خود را در مدرسه موسیقی در کلن دنبال کرد. پس از انتخاب به عنوان هنرمند نوظهور سال 1015 از سوی جوایز موسیقی اِکو کلاسیک آلمان، فلورین نواک جایزه دیاپازون طلایی فرانسه، جایزه بین‌المللی موسیقی کلاسیک، و جایزه موسیقی اکتاو بلژیک را نیز دریافت کرد.
او به طور مرتب در جشنواره‌ها و سالن‌های ایالات متحده، چین، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، مکزیک و بلژیک اجرا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان