بازی جدید دلالان در بازار مسکن مهر/ خرید واحدها زیر قیمت تمام شده

در حالی قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر پردیس با احتساب یارانه‌های دولتی حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است که دلالان این واحدها را با نرخ‌های کمتر از قیمت‌تمام شده خریداری می‌کنند.

بازی جدید دلالان در بازار مسکن مهر/ خرید واحدها زیر قیمت تمام شده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزایش نجومی قیمت طی سال‌های 97 و 98 از یک سو و عقب‌ماندگی بخش تولید مسکن از سوی دیگر باعث شده تا اقبال به خرید پروژه‌های طرح مسکن مهر به خصوص در حومه کلانشهرها طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یابد.

این وضعیت برای شهر پردیس در شرق تهران نسبت به سایر شهرهای جدید از جمله پرند، هشتگرد در البرز و ... بیشتر مشهود بوده است. در این شرایط، دلالان مسکن مهر با سوء استفاده اقدام به خرید واحدهای مذکور با قیمت‌های کمتر از قیمت‌تمام شده کرده و پس از مدت کوتاهی این واحدها را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند.

اگر افزایش قیمت‌ آهن‌آلات طی هفته‌های اخیر را فاکتور بگیریم هزینه ساخت یک مترمربع مسکن مهر در فاز 11 (کوزو) در حال حاضر حدود 3.2 میلیون تومان برآورد می شود که با هرینه‌های مربوط به هزینه‌های مربوط به جواز، انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی، عوارض، اسناد و املاک و... حدود 3.5 میلیون تومان است. اگر فرض را بر این بگذاریم که میانگین مساحت واحدهای مسکونی (مفید و غیرمفید) موردنظر حدود 105 متر است، قیمت تمام شده ساخت این واحد حدود 370 میلیون تومان است.

از سوی دیگر با توجه به حاشیه سود سازنده و البته یارانه‌های دولتی صرف شده برای این واحدها، قیمت‌تمام شده یک واحد مسکونی مهر در فاز 11 بیش از 500 میلیون تومان برآورد می‌شود. باید به این نکته توجه شود که مساحت واحدهای مسکن مهر 120 مترمربع نیز است و طبیعتا قیمت‌تمام شده آنها از 600 میلیون تومان نیز فراتر خواهد رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان