وزیر بهداشت: نقاط آلوده به کرونا تحت کنترل است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اطمینان داد نقاط آلوده به ویروس کرونا از جمله شهر مقدس قم تحت کنترل و نظارت قرار دارند.

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در یک گفت وگوی خبری و در حاشیه دیدار با امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هاهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در رابطه با همکاری های مشترک در خصوص کنترل ویروس کرونا افزود: ارتش شریف و بزرگوار جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم و همکاران من در روزهای سخت حوادث بوده اند و قرار شد که از ظرفیت های بی بدیل و و بسیار مهم ارتش بخصوص در رابطه با ضد عفونی کردن انبوه مراکزی که نیازمند پاکسازی و ضد عفونی است و در کنترل معابر و ورودی های شهرها و مراکز مهم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما از این ظرفیت ها در برخی قرنطینه های که طبق روال داریم به هم معرفی می کنیم نیز استفاده خواهیم کرد و از هم مهمتر کمک های تیم پزشکی و پرستاری و لجستیک ارتش جمهوری اسلامی در نقاطی که نیازمند کمک هستیم، استفاده خواهیم کرد.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آخرین تهمیدات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در کشور در حال انجام است نیز اضافه کرد: فقط به مردم شریف ایران عرض کنم که نقاط بسیار آلوده ای که ما داشتیم مثل شهر مقدس قم اکنون بشدت تحت کنترل قرار گرفته و ما میزان بیماران ترخیص شده مان رو به افزایش است و میزان ورودی هامان گرچه بعضی جاها افزایش پیدا کرده ولی خوشبختانه موارد مثبت ما نسبتش نسبت به روزها قبل در مناطق قبلی رو به کنترل گذاشته است.

نمکی افزود: در بعضی نقاط دیگر ما کیس های جدید را پیدا کرده ایم که متاسفانه اکثر آنها مسافرینی بودند که از شهر قم به سایر شهرها رفته اند ما خواهش کردیم بارها که شیوه قرنطینه کردن شهری را به دلیل اعتمادی که به آموزش و فرهنگ مردم داریم اعتقادی نداریم
وی گفت: من خواهشم از مردم عزیز این است که شهرهای آلوده ای را که وزارت بهداشت آنها را آلوده اعلام می کند به خصوص قم را ترک نفرمایند و سایر هموطنان نیز به این شهر نروند و ما را مجبور به یک قرنطینه اجباری به مدل های بسیار سنتی و قدیمی نکنند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه با ورود گسترده صدا و سیما، سازمان های مردم نهاد و شبکه اجتماعی به عرصه همراهی با ما خوشبختانه مردم بسیار هوشمندانه عمل می کنند و اگر ما بتوانیم با رعایت مسائل بهداشتی در کنار هم باشیم ما انشاء الله خواهیم توانست کرونا را مثل بقیه مواردی که به ما فشار می آورد شکست بدهیم.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تاکنون 95 نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و 15 نفر فوت کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان