تهیه کننده متجاوز مجرم شناخته شد

هاروی واینستین، تهیه‌کننده‌ فیلم و سریال در هالیوود، به جرم ارتکاب تجاوز و آزار جنسی ده‌ها زن مجرم شناخته شد. او به تحمل ۲۵ سال زندان محکوم شده است و تا انجام تشریفات اداری، به دستور قاضی پرونده در بازداشت خواهد ماند.

تهیه کننده متجاوز مجرم شناخته شد

 

هاروی واینستین، تهیه‌کننده‌ فیلم و سریال در هالیوود، به جرم ارتکاب تجاوز و آزار جنسی ده‌ها زن مجرم شناخته شد. او به تحمل 25 سال زندان محکوم شده است و تا انجام تشریفات اداری، به دستور قاضی پرونده در بازداشت خواهد ماند.

دویچه وله نوشت: هاروی واینستین، تهیه‌کننده پرنفوذ آمریکایی، اکنون در انتظار مجازات است. اتهامات چند هنرپیشه زن علیه او به شکل‌گیری جنبشی علیه آزار و اذیت جنسی و تجاوز جنسی به نام #MeToo انجامید.

دادگاه نهایی هاروی واینستین، دوشنبه، پنجم اسفند (24 فوریه)، او را به جرم ارتکاب از جمله تجاوز و آزار جنسی مقصر شناخت.

این تهیه‌کننده پیشین در جلسه‌های قبلی دادگاه، مدعی شده بود که تمامی ‌روابط و تماس‌های جنسی‌اش با توافق طرف مقابل صورت گرفته است.

آنابلا اسکیورا (Annabella Sciorra )، یکی از بازیگران سریال “سوپرانوس”، در جلسه‌های اولیه دادگاه شهادت داده بود که واینستین یک شب در اوایل دهه 1990، به شکل غیرمنتظره وارد آپارتمان او در نیویورک شده و به او تجاوز کرده است. این هنرپیشه همچنین شهادت داد که این تهیه‌کننده او را مجبور کرده بود تا رابطه جنسی دهانی برقرار کند.

واینستین همچنین از سوی دو بازیگر دیگر به پنج فقره اتهام مشابه ادعاهای خانم اسکیورا، متهم شده بود. یکی از این بازیگران گفته بود که آقای واینستین در مارس سال 2013 به او تجاوز کرده است. میمی ‌هلی، دستیار تهیه‌کننده فیلم و تلویزیون هم گفته بود که در مارس سال 2006 از سوی واینستین مجبور به سکس دهانی شده است.

هاروی واینستین، صاحب و بنیان‌گذار استودیو فیلم میرامکس و شرکت واینستین است و به گفته شاکیان، او طی سال‌ها از موقعیت و نفوذ خود برای “ارتباط جنسی اجباری” سوء‌استفاده کرده است.

هیئت منصفه دادگاه این متهم، متشکل از هفت مرد و پنج زن، بعد از پنج روز گفتگو و بررسی پرونده‌ها، او را مجرم معرفی کرد.

بعد از اعلام نظر هیأت منصفه، واینستین به دستور قاضی پرونده، در حالی به بیرون از دادگاه هدایت می‌شد که دستبند بر دست داشت. به حکم قاضی او تا یازدهم ماه مارس در بازداشت خواهد بود.

طرح اتهام‌ها علیه واینستین و آغاز روند دادرسی او، گامی ‌مهم برای جنبش مبارزه علیه آزار و اذیت و تجاوز به زنان به حساب می‌آید. این حرکت که به جنبش #MeToo معروف شد، برای زنان الهام‌بخش این ایده بود تا ادعاهای سوء‌استفاده جنسی و آزار و اذیت توسط مردان پرنفوذ را آشکارا اعلام کنند.

سایروس ونس، دادستان منهتن، بعد از جلسه دادگاه گفت: «این روز جدیدی است چراکه سرانجام واینستین پاسخگو شد.»

او همچنین با تشکر از قضات و هیئت منصفه گفت که صدور این رای “نقطه عطفی در نظام دادرسی کیفری” آمریکاست.

دادستان منهتن همچنین خطاب به قربانیان این تجاوزهای جنسی گفت: «من مدیون شما هستم. در واقع ما بابت این شجاعت بزرگ، به شما بدهکار هستیم.»

ماجرای طرح اتهام آزار جنسی علیه واینستین از اوایل سال 2018 در نیویورک شروع شد. شماری از هنرپیشه‌های زن‌ هالیوود،‌ هاروی واینستین را به آزار جنسی متهم کرده بودند. بازداشت و خبر محاکمه واینستین در ماه مه همان سال با استقبال این هنرپیشه‌ها روبه‌رو شد.

همان زمان رز مک‌گوآن در اینستاگرام نوشت: «امروز ما یک گام به عدالت نزدیکتر شدیم.»

مک‌گوآن و دیگر زنان هنرپیشه‌ای که مورد اذیت و آزار جنسی واینستین قرار گرفته بودند، درباره پیگیری حقوقی پرونده این تهیه‌کننده‌ هالیوود توسط مراجع قضایی آمریکا تردید داشتند.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان