برخی اماکن هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

ایسنا نوشت : معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: برخی اماکن مانند مساجد و برخی ادارات هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

برخی اماکن هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

محمد عسگری در جلسه کمیته سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا در شورای شهر افزود: شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از کرونا را به انجام برساند و باید ضمن هم افزایی نگاهی کلان تر به موضوع داشت و مکاتبات و دستورالعمل ویژه را در نظر گرفت.

وی در خصوص وضعیت جمع آوری پسماندهای عفونی اراک بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در این موضوع هنوز کاری انجام نداده است و شرکت انتخاب شده و تیم اجرایی بخش خصوصی نیز هنوز مستقر نشده اند. با دستور شهردار اراک، شهرداری علیرغم اتمام قرارداد و تعهد خود تا پایان سال نسبت به جمع آوری این پسماندها اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه پس از شروع به کار این شرکت باید همه مطب ها و پزشکان قرارداد جمع آوری پسماندهای عفونی را با این شرکت منعقد کنند، افزود: دو نفر هر شب تمامی شهر و مطب ها را چک می کنند، اما شب گذشته در خیابان امام خمینی(ره) منشی یک مطب زباله عفونی خود را درون سطل زباله شهری تخلیه کرد. باید نظارت جدی در این حوزه صورت گیرد که به هیچ عنوان این زباله ها در سطل های زباله شهر تخلیه نشود. این امر با انعقاد قرارداد با همه پزشکان و تضمین کار محقق خواهد شد.

عسگری در خصوص جمع آوری پرنده فروشان، شهرداری اراک را نقطه پایانی این پروسه دانست و گفت: اصناف باید به موضوع ورود کند و سازوکار لازم را تعریف کند یا مجوز به این واحدها ندهد یا اگر لازم است نوع خاصی از پرنده عرضه شود آنرا مشخص کنند. شهرداری با جمع آوری و پلمب مشکلی ندارد، اما پس از آن موضوع تلف نشدن حیوان و دامپزشکی مطرح می شود.

وی اضافه کرد: در امر برخورد با زباله گردها نیز شهرداری خط آخر است، زباله جزو اموال کثیف شهرداری محسوب می شود و در واقع زباله گردی سرقت اموال شهرداری محسوب می شود و باید با خریداران این زباله ها از جانب اصناف برخورد صورت گیرد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان