طی تفاهم نامه‌ای چهارجانبه صورت می‌گیرد؛

تولید ۳ هزار موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت

با تسهیلات سازمان حمل و نقل و ترافیک، ۳ هزار موتورسیکلت برقی تولید و به‌ منظور کاهش آلودگی هوا در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.

تولید 3 هزار موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طی تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه فی مابین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولید کننده موتورسیکلت‌های برقی، تولید 3 هزار موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف 150 میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را برعهده گرفته و فرصت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را برای توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

بر این اساس، سه هزار موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی موردتایید شرکت ملی پست تولید و طی دو مرحله در اختیار قرار می‌گیرد که در مرحله نخست 50 دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تأیید قابلیت‌های موردنظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتورسیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده (و دو هزار و 950 دستگاه موتورسیکلت برقی دیگر) نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه دو هزار و 100 لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیاده‌سازی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه، به امضای یوسف حجت، سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منوچهر منطقی دبیر توسعه فناوری‌های حوزه قضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل مجاهد رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو موتور سهند و حسین نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان