استاندار: سند مهندسی فرهنگی فارس تدوین شود

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: سند مهندسی فرهنگی این استان باید هر چه زودتر تهیه و تدوین شود تا متناسب با برنامه‌هایی که در قالب بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای این منطقه پیش‌بینی شده، گام برداریم.

استاندار: سند مهندسی فرهنگی فارس تدوین شود

عنایت‌الله رحیمی، عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان فارس که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیراز برگزار شد، افزود: سند مهندسی فرهنگی استان فارس، متاثر از سند مهندسی فرهنگی کشور که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم برای تهیه این سند از نظرات فرهیختگان استان فارس و کسانی که در این زمینه دارای اندیشه و فکر هستند بهره گیریم و آن را با الهام از سند ملی تدوین کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: فرهنگ، مجموعه ای از آداب، رسوم، اعتقادات، باورها، ارزش‌ها و روش‌های زندگی را تشکیل می‌دهد و این مقوله، مفهوم جامعی است که درطول زمان ایجاد می‌شود.
رحیمی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به فرهنگ مدنظر و مبتنی بر ارزش‌های پذیرفته شده، اعتلا بخشیم و در آن مسیر حرکت کنیم، بدون تردید سند مهندسی فرهنگی کشور، سندی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی همچنین پاره‌ای از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان فارس را برشمرد و گفت: توجه ویژه به گسترش فرهنگ قرآنی، مساله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از جمله مباحث مهم مدنظر این شورا به شمار می‌آید که تا کنون اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام داده است.

تمهیدات لازم برای تامین ماسک و مواد شوینده انجام شده است

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقداماتی که در این استان برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته، اظهار داشت: کارگروه‌های ویژه‌ای در شهرستان‌های این استان تشکیل و از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تلاش‌های لازم برای اطلاع رسانی در مورد این بیماری انجام شده است.

رحیمی افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری تحت کنترل است، ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین اماکن عمومی در حال انجام است و برای تامین ماسک و مواد شوینده مورد نیاز تدابیر لازم صورت گرفته است، همچنین بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز نیز برای رسیدگی به بیماران و افراد مشکوک به ابتلای به این بیماری تجهیز شده است.

وی گفت: در میان نمونه‌هایی که مشکوک به ابتلای به این بیماری بودند و به بیمارستان مراجعه کردند، متاسفانه سه نفر به ابتلای به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که امیدواریم بتوانیم از این بحران نیز به خوبی عبور کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان