پیمانه اقتصادی؛

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص فردا از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی عبور می‌کند؟، تردد در بورس متوقف می‌شود؟، واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا، نوسان دلار در کانال ۱۴ و ۱۵ هزار تومان، رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد، بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز، این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود و عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی را در بر د ...

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص فردا از مقاومت 520 هزار واحدی عبور می‌کند؟، تردد در بورس متوقف می‌شود؟، واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا، نوسان دلار در کانال 14 و 15 هزار تومان، رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد، بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز، این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود و عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی را در بر دارد.

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است، گفت: مردم نباید نقدینگی خود را محبوس و کالا را به میزان فزاینده‌ای که نیاز به آن ندارند، خرید کنند. حسین مدرس خیابانی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: برنامه های تنظیم بازار از دی ماه آغاز شده و در سه بخش تامین، توزیع و کنترل و نظارت نیز برنامه‌ریزی های مختلفی انجام شده است. وی با اشاره به خرید مضاعف مردم به دلیل نگرانی از ویروس کرنا، گفت: بخشی از این نگرانی باعث هجوم مردم به فروشگاه‌ها شده و ممکن است کالاهای غیر قابل نگهداری، فاسدشدنی و مواد غذایی را بیش از اندازه تهیه کنند و تاریخ مصرف آن‌ها بگذرد. وی تصریح کرد: به اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی ابلاغ کرده ایم که بدون محدودیت کالا توزیع کنند و مردم بدانند که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می توانند به حد نیاز خود و به وفور کالا را خریداری کنند.

شاخص فردا از مقاومت 520 هزار واحدی عبور می کند؟

نبض بورس گزارش داد: امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 1477 واحدی به ارتفاع 518 هزار و 513 واحدی رسید، فردا مقاومت 520 هزار واحدی در پیش است که در صورت عبور شاخص از این ارتفاع باید منتظر اعداد شگفت آورتری در تالار بورس سعادت آباد باشیم. 

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است/ سایه کرونا بر بورس، بانک و طرح ملی مسکن/ دلیل گرانی گوشت مشخص شد/ قیمت پایانی سکه در بازار تهران/ هدیه 5 هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

ارزش معاملات امروز بیش از 5291.4 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 8 میلیارد و 160 میلیون برگه سهم طی 863 هزار و 71 نوبت معاملاتی بود. نماد هلدینگ پتروشیمی فارس(فارس) با 3434 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 1096 واحد، گل گهر با 538 واحد، تاپیکو با 474 واحد، چاد رملو با 443 واحد و بانک ملت با 798 واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند. در مقابل نماد پتروشیمی پارس(پارس)، سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با 132 واحد، پالایش نفت تهران(شتران) با 95 واحد، مخابرات ایران(اخابر) با 67 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

سایه کرونا؛ تردد در بورس متوقف می‌شود؟

کانون کارگزاران با توجه به شیوع کرونا در کشور پیشنهاد توقف فعالیت های حضوری بورس را به سازمان بورس ارائه کرده است و این سازمان تصمیم‌گیری درمورد این ماجرا را بر عهده وزارت بهداشت دانسته و اعلام کرده که در صورت صلاح‌دید و دستور این وزارتخانه، اقداماتی در بازار سرمایه انجام خواهد شد. حمیدرضا مهرآور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به درخواست کانون کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار برای توقف فعالیت در خصوص اخذ کد معاملاتی برای مشتریان جدید و تعطیل کردن تالارهای اختصاصی برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: تراکم جمعیت در شرکت‌های کارگزاری بالاست و اکنون با توجه به وضعیت شیوع کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی و کاهش تعاملات انسانی، مردم برای سلامتی خودشان باید در این ایام مراجعه حضوری نکنند و کارهای خود را به تعویق بیندازند. اگر می‌توانند از طریق انلاین معاملات خود را انجام دهند تا سلامت خودشان و پرسنل حفظ شود. وی با اشاره به درخواست این کانون درمورد توقف عرضه‌های اولیه نیز گفت: یکی از موضوعات بحث عرضه اولیه‌هاست که ازدحام زیاد می‌شود اما به نظر من تا پایان سال باز هم چند عرضه اولیه خواهیم داشت. در کل توصیه به مردم شود که در این شرایط برنامه‌ریزی‌های حضوری خود را به تعویق بندازند. عضو هیات مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: البته بسیاری از شرکت‌های کارگزاری ممکن است برای امنیت جامعه از درخواست جدید گرفتن خودداری کنند.

واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا

رویترز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در آمریکا تا حد زیادی تحت کنترل است. بازارهای سهام به تدریج برایم جذاب تر شده اند! این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، شاخص های بورسی وال استریت سقوط کم سابقه ای را تجربه کردند. پیش تر واشنگتن پست از عصبانیت شدید ترامپ به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بالای 50نفر خبر داده بود. طبق ادعای این منبع خبری، ترامپ از پیامدهای این ویروس بر روی رشد اقتصادی آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری امسال نگران است.

نوسان دلار در کانال 14 و 15 هزار تومان

در معاملات امروز، نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار آزاد روند صعودی را در پیش گرفته اند. به گونه ای که در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14700 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 14800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 15800 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان رشد داشته است. این در حالی است که در بازار آزاد در حال حاضر دلار به رقم 15800 تومان و یورو به رقم 16900 تومان رسیده است. 

قیمت پایانی سکه در بازار تهران

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص نرخ های پایانی بازار امروز اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم 6 میلیون و 160 هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 6 میلیون و 150 هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 3 میلیون و 110 هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 910 هزار تومان و هر سکه یک گرمی نیز 960 هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 720 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار، به رقم 627 هزار و 900 تومان معامله شد.

رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در پی سودگیری سرمایه گذاران از صعود اخیر این فلز، اندکی کاهش داشت اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای متعدد، افت این فلز ارزشمند را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1657 دلار و 40 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه حداکثر 2.8 درصد صعود کرده و به 1688 دلار و 66 سنت رسیده بود که بالاترین قیمت در هفت سال گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 1.1 درصد کاهش یافت و به 1658 دلار و 60 سنت رسید.

بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه که سرمایه‌گذاران به دنبال خرید ارزان پس از سقوط چهار درصدی قیمت‌ها در روز دوشنبه بودند، بهبود پیدا کرد اما نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا در خارج از چین، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت 19 سنت معادل 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و به 56 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه 3.8 درصد ریزش کرد که بزرگترین ریزش قیمت یک روزه از سوم فوریه بود. بهای معاملات آتی نفت آمریکا 17 سنت معادل 0.3 درصد افزایش یافت و به 51 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید.

این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود

کره جنوبی که چهارمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، امسال حجم بالایی نفت از آمریکا خریداری خواهد کرد و با کنار زدن کانادا، بزرگترین مقصد صادرات آمریکا می شود.

سایه کرونا؛ تعطیلی یک هفته‌ای باجه‌های عصر بانک‌ها

شورای هماهنگی بانک‌ها در جلسه امروز خود مصوب کرد که از شنبه آینده به مدت یک هفته، باجه عصر بانک‌های کل کشور تعطیل و ساعت کاری روزانه استان‌های درگیر با بیماری کرونا نیز با مصوبات استانداری هماهنگ شود.

سایه کرونا؛ دریافت مدارک متقاضیان طرح ملی مسکن به تعویق افتاد

این روزها اکثر ادارات کل راه و شهرسازی استانها، بنیاد مسکن و شرکت های عمران شهرهای جدید آماده دریافت این مدارک هستند به همین منظور دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دریافت مدارک متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این مراکز و شهرهای جدید را به تعویقر انداخته است. در اطلاعیه ای که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است اعلام کرده که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، دریافت مدارک جهت تکمیل فرآیند ثبت نام از متقاضیان این طرح در شهرهای جدید از روز سه شنبه 6 اسفند سال جاری به تعویق افتاد.

عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ماسک و عرضه رایگان آن از سوی یکی از واحدهای تولیدی در کشور، گفت: این اقدام جای تقدیر دارد و در حال حاضر در کارخانه‌های دیگر نیز شاهد افزایش کارگران و تولید شبانه‌روزی هستیم.

کرونا فعلا تاثیری بر فاز اول توافق تجاری واشنگتن-پکن نگذاشته است

وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز گفت که وی انتظار ندارد که ویروس کرونا بر فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین تاثیر قابل توجهی بگذارد.

دلیل گرانی گوشت مشخص شد

قیمت گوشت گوسفندی نسبت به روز گذشته 20 درصد افزایش یافته است. رئیس این اتحادیه درباره دلایل آن توضیح داد. علی اصغر ملکی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چرا قیمت گوشت در چند روز گذشته با افزایش همراه شده است؟ گفت: در حال حاضر فروش آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوشت (پوست، روده، جگر، کله‌پاچه و سیرابی) به دلیل شیوع بیماری کرونا کم شده است و وقتی این محصولات به فروش نرسد، به قیمت اولیه دام و در نهایت قیمت گوشت مصرفی اضافه می‌شود. وی ادامه داد: علاوه براین با کاهش صادرات در بخش آلایش‌ خوراکی و غیرخوراکی گوسفندان مواجه هستیم  و  این امر هم در افزایش قیمت گوشت موثر بوده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: امروز گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران که تعیین کننده قیمت گوشت است از 120 تا 130 هزار تومان یعنی از مرغوب تا نامرغوب عرضه می‌شود و مغازه داران پس از خرید می‌توانند با 10 درصد سود آن به فروش برسانند.

هدیه 5 هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

همزمان با آغاز بهره‌برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از کاهش 5 هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال به دستور رئیس جمهور خبر داد. عصر دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ عوارض قطعه یک این آزادراه 25 هزار تومان برای روزهای عادی و 35 هزار تومان برای روزهای پرتردد و 45 هزار تومان برای اتوبوس‌های مسافری بین شهری در نظر گرفته شده است. /مهر

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان