برخورد پلیس با انتشاردهندگان اخبار جعلی کرونا

خبرگزاری ایسنا: مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر افزایش تعاملات بین سازمانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گفت: با انتشار دهندگان اخبار جعلی کرونا در فضای مجازی برخورد می شود.

بر اساس اعلام پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" بیان کرد: حضور غرورانگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات روز دوم اسفندماه، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای حماسه آفرینی کردند اضافه کرد: مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات، گامی بلند در مسیر افزایش اعتبار و استقلال کشور برداشتند و با عزم راسخ خود، عزت ملی و اقتدار ایران اسلامی را متجلی ساختند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به آمادگی های پلیس استان با توجه به وظیفه های محوله در برابر شیوع ویروس کرونا ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، از نخستین روز اعلام و مشاهده این بیماری در سطح استان و با توجه به طرح ها و سناریوی های پیش بینی شده، تیم های تخصصی پلیس بویژه در حوزه های مختلف، اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه را در این خصوص اجرایی کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات عملیاتی پلیس، برخورد با افرادی است که به هر نحو قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، بیان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی پلیس در فضای حقیقی و فضای مجازی، با معدود افرادی که قصد داشته باشند از نگرانی های مردمی، بهره برداری های سوء داشته باشند یا با انتشار اخباری جعلی و دروغین، بر نگرانی های مردمی بیفزایند، برخورد قاطعانه می شود.

سردار مفخمی شهرستان ادامه داد: تلفن 110 در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات شهروندان در خصوص فعالیت های مجرمانه و غیرمجاز اشخاص است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه جلسات هماهنگی بین سازمانی در مقابله پیشگیرانه با این بیماری برگزار شده است، ادامه داد: لازم است که شهروندان اخبار را تنها از منابع معتبر خبری پیگیری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه اخبار جعلی و جذب، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا از طریق تلفن 110 به کارشناسان پلیس اعلام کنند.

دستگیری عامل انتشار شایعات پیرامون ویروس کرونا در شیراز
رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی عامل انتشار برخی شایعات در خصوص ویروس کرونا و این بیماری در شیراز خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی سه شنبه ششم اسفند به خبرنگاران گفت: با پایش مطالب منتشر شده در فضای مجازی توسط پلیس فتا، فردی که اقدام به انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی پیرامون بیماری کروناویروس جدید می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سلیمانی خاطرنشان کرد: این فرد مطالب گسترده‌ای مبنی بر ورود ویروس کرونا به شیراز و همچنین بستری شدن چند بیمار مبتلا به این ویروس در معروف‌ترین بیمارستان این شهر منتشر کرده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مطالب منتشر شده در این خصوص را خلاف واقع و کذب اعلام و تاکید داشت که چنین مطالبی موجب نگرانی عمومی می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه اقدام فرد دستگیر شده از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است، گفت: پس از شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا، این فرد به دستگاه قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند.

وی افزود: از همه شهروندان عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کرده و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سلیمانی اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را طی تماس با شماره تلفن 07121827805 اطلاع دهند یا گزارش خود را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان