تلویزیونی‌های عربی مشتری مستند ایرانی "دو ابراهیم"

فیلم مستند داستانی "دو ابراهیم" بر اساس زندگی تکاور شهید ابراهیم خانی با دوبله عربی در بازار فیلم و تلویزیون کشورهای عربی عرضه می‌شود.

تلویزیونی‌های عربی مشتری مستند ایرانی "دو ابراهیم"

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از کارگردان فیلم "دو ابراهیم"، چند شبکه تلویزیونی عربی از جمله عراق، لبنان و یمن و شبکه‌های ماهواره‌ای عرب‌زبان با توجه به موضوع این فیلم خواستار دوبله عربی و امتیاز پخش این فیلم شدند. 

مجید فرجی کارگردان مستند داستانی دو ابراهیم ابراز داشت: گره اصلی این فیلم موضوع یافته شدن دو جنازه از شهید تکاور ابراهیم خانی در ارتفاعات عراق است که سبب شد برخی از اهالی عرب و کرد ایران و عراق قائل به زنده بودن این تکاور ارتش ایران شوند و ابهامات و تقدس‌هایی در این زمینه در نظر مردم عراق ایجاد شود. 

فرجی ادامه داد: موضوع جذاب این مستند داستانی درباره تکاور ایرانی سبب شد که چند شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای عرب‌زبان خواستار دریافت امتیاز پخش این فیلم و دوبله عربی آن باشند تا برای مخاطبان عرب‌زبان پخش شود؛ هرچند نتیجه این تعاملات بستگی به نظر و توافق نهایی تهیه‌کننده اثر دارد؛ اما این امر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در میان مخاطبان عرب‌زبان است و مفاخر ملی ما از جمله تکاور شهید ابراهیم خانی را بیشتر می‌شناساند. 

مستند داستانی "دو ابراهیم" توسط دبیرخانه فرهنگی شهید خانی و حوزه هنری استان البرز تولید شده و به‌زودی اکران عمومی می‌شود. 

جهت اطلاع از فعالیت‌های این دبیرخانه و آشنایی با این اثر می‌توانید به www.khani-fest.com  مراجعه کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان