آمریکا دبیرکل کتائب حزب الله را تحریم کرد

نیویورک- ایرنا- دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور به اصطلاح ضد تروریسم اعلام کرد احمد الحمیداوی دبیرکل کتائب حزب الله عراق را تحت تحریم قرار داده‌اند.

آمریکا دبیرکل کتائب حزب الله را تحریم کرد

ناتان سیلز عصر چهارشنبه در یک نشست خبری از تصمیم دولت آمریکا در تحریم این گروه ضد تروریسم که در عراق با داعش و دیگر تروریست های مورد حمایت متحدان آمریکایی مبارزه کرده‌اند، خبر داد.

وی افزود وزیر خارجه آمریکا الحمیداوی را بر اساس قانون خود ساخته "سازمان تروریستی خارجی " شناسایی کرد و کتائب حزب الله را یک گروه نیابتی ایران می داند.

وی کتائب حزب الله را به انجام حملات علیه پایگاه نظامی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در عراق متهم کرد و ادامه داد: این حملات شامل حمله به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک که منجر به کشته شدن یک آمریکایی به نام نوروز حمید شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد کتائب حزب الله پیش از این به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شد و تصمیم امروز ما برای افزایش فشار بر این گروه است.

سیلز مدعی شد کتائب حزب الله همچنان به اقدامات ضد نیروهای آمریکایی، متحدان آن و مردم بی گناه عراق ادامه می دهد و افزود این گروه با حمایت تهران، حاکمیت و استقلال عراق را تضعیف می کند.

وی همچنین ادعا کرد پس از دیدار برهم صالح رئیس جمهوری عراق با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در داووس، کتائب حزب الله، رئیس جمهوری عراق را به خاطر این دیدار تهدید کرده است.

دستیار پمپئو تحریم الحمیداوی را راهی برای پاسخگو کردن آنچه که جرایم این گروه نامید، توصیف کرد و گفت تحریم امروز راه تامین بودجه این گروه برای تدارک حملات دیگر علیه نیروهای آمریکایی را مسدود می سازد.

سیلز تحریم امروز الحمیداوی را منطبق بر قانون مبارزه با تروریسم سال 2001 و پس از حملات 11 سپتامبر دانست که بر اساس آن دولت آمریکا مجاز است هرگونه اقدامی را علیه این گروه انجام دهد.

وی افزود آمریکا تلاش می کند دسترسی این گروه به آمریکا و منابع مالی بین المللی را متوقف کند و هرکاری را برای حفظ امنیت آمریکا انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان