در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار؛ زباله‌های عفونی حاوی ویروس کرونا باید از از سایر زباله‌ها جدا شوند

یک کارشناس محیط زیست گفت: شهروندان باید زباله‌های عفونی و یکبار مصرف خود را از سایر زباله‌ها جدا کنند.

هشدار؛ زباله‌های عفونی حاوی ویروس کرونا باید از از سایر زباله‌ها جدا شوند

هشدار؛ زباله‌های عفونی حاوی ویروس کرونا باید از از سایر زباله‌ها جدا شوندمحمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست درگفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران و افزایش زباله‌های عفونی در سطح کشور اظهار کرد: همزمان با وجود ویروس کرونا در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنان کشورمان به این ویروس؛ سبب افزایش استفاده از ماسک، دستکش و اقلام یکبار مصرف شده است.

او در ادامه بیان کرد: استفاده از این اقلام بهداشتی و یکبار مصرف باعث افرایش زباله‌های عفونی و یکبار مصرف شده است که بسیاری از آن‌ها منجر به  آلودگی زیست محیطی می‌شود.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه پسماند‌های عفونی باید جداگانه دفن شوند، تاکید کرد: شهروندانی که از ماسک و سایر اقلام یکبار مصرف استفاده می‌کنند باید این پسماند‌ها را به صورت جداگانه از سایر زباله‌های شهری در داخل کیسه‌های پلاستیکی و غیر قابل نفوذ در سطل زباله‌های سطح شهر بیاندازند.


بیشتر  بخوانید: کرونا جمع آوری معتادان متجاهر را متوقف کرد


محبوب فر درخصوص مراکز درمانی و بیمارستان‌های قرنطینه در سطح کشور گفت: به مراکزی که شهروندان مبتلا به ویروس کرونا در آن قرنطینه شدند نیز توصیه می‌شود که تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات خود را ممکن است آلوده باشد، حتما ضدعفونی کنند.

او با اشاره به اینکه بیماری کرونا هنوز همه گیر و جهانی نشده است، بیان کرد: شهروندان باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند و تا حد امکان در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند، بیماری کرونا اسمش وحشتناک است و با رعایت بهداشت قابل پیشگیری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان