متوسط سن مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان اعلام شد

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز : تاکنون ۱۱ نفر در استان خوزستان به کرونا ویروس کووید مبتلا شده اند و ۲ نفر از آن ها جان خود را از دست داده‌اند.

متوسط سن مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید مهدی حسینی زاده، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متوسط سن مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان 52 سال می باشد. تاکنون 11 نفر در استان خوزستان به کرونا ویروس کووید مبتلا شده اند که متاسفانه 2 نفر از آن ها جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود:هشت نفر از این افراد هم اکنون در بیمارستان های سطح استان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و یک نفر از آن ها نیز ترخیص اما در منزل تحت مراقبت قرار گرفته است.

حسینی زاده تصریح کرد: از ابتدای هفته جاری تاکنون 167 بیمار دارای مشکلات تنفسی و مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان خوزستان مراجعه کرده که از این تعداد تنها آزمایش 11 مورد مثبت بوده و مابقی آن آنفولانزا ، شبهه آنفولانزا و یا سندرم تنفسی بوده اند.

وی گفت: در عین حال کادر پزشکی استان این افراد را نیز تحت مراقبت و درمان قرار داده و به مرور و بهبهود وضعیت آن ها از بیمارستان مرخص می شوند. این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابه با آن رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در اجتماعات و محافل عمومی است.

وی اظهار امیدواری کرد با خود قرنطینه کردن خانواده ها و نیز توجه به دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهداشت جهانی به زودی بر این بیماری شدیدا مسری فائق آییم.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند. تاکنون 6 نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است. کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان