رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران خبر داد؛

شارژ مواد ضد عفونی کننده ناوگان حمل و نقل عمومی/ شهروندان تخلفات بهداشتی مراکز شهرداری تهران را گزارش دهند

کرمی درباره آخرین اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا در پایتخت توضیح داد.

شارژ مواد ضد عفونی کننده ناوگان حمل و نقل عمومی/ شهروندان تخلفات بهداشتی مراکز شهرداری تهران را گزارش دهند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا کرمی رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت شهر تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: بعد از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا اولین جلسه روز پنجشنبه یکم اسفند ماه برگزار شد و مسئولان کنترل کرونای وزارت بهداشت در این جلسه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت شهر تهران و شیوع کرونا از سوی مسئولان وزارت بهداشت گزارشی ارائه شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران افزود: در آن‌جلسه قرار شد مدیران پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اداره کل سلامت، شرکت مترو، تاکسیرانی و سازمان زیبا سازی پیشنهاد‌هایی را برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه کنند.


کرمی ادامه داد: پس از ان مقرر شد مجموعه اقدام‌های انجام شده برای آموزش و گندزدایی بین دستگاه‌ها ارائه شود و در آن جلسه نیز تاکید شد رابط شهرداری با وزارت بهداشت اداره کل سلامت شهرداری تهران باشد.

او بیان کرد: پیرو جلسه اول جلسه دیگری در مورخ سوم اسفند ماه برگزار شد که با حضور شهردار تهران هماهنگی‌های نهایی برای کنترل شیوع ویروس کرونا انجام شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران افزود: مقرر شد فرمانداری تهران برای برقراری و اعمال محدودیت‌ها در بازار بزرگ‌تهران و بازار‌های بهاره و برای حل معضل معتادان نیز شورای تامین استان تدابیر و تصمیماتی را اخذ کند.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای ضد عفونی معابر گرفته شده است یا خیر گفت: متخصصین مربوطه اثر این کار را بسیار اندک می‌دانند، ضمن اینکه حجم مواد ضد عفونی لازم برای آن بسیار زیاد خواهد بود و با کمبود فعلی این مواد امکان پذیر هم نیست.

او درباره وضعیت و کیفیت ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی گفت: حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی داریم که مقرر شده است در روز دو نوبت در ایستگاه ابتدایی و انتهایی عملیات ضدعفونی کردن آن‌ها انجام شود و این اقدام حجم زیادی از مواد ضد عفونی کننده را نیاز دارد و ما تنها دو روز ابتدایی طرح مواد ضد عفونی کننده در اختیار داشتیم و پس از ان با مکش و تقاضایی که در بازار ایجاد شد مواد ضدعفونی کننده از دسترس خارج شد که در حال تهیه مجدد مواد ضدعفونی کننده هستیم و امیدوارم از شنبه مجدد کار ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی از سر گرفته شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران در تشریح وضعیت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: دستورالعمل ضد عفونی و استفاده از دستکش به سازمان میادین و میوه و تره بار داده شده است و در حال اجراست مورد عمل هم قرار گرفته است و نظارت بر میادین بطور مستمر انجام می‌شود، ولی اگر مردم موردی خلاف بر اصول بهداشتی دیدند از طریق سامانه‌های ارتباط مردمی شهرداری اعلام و گزارش کنند.

کرمی در پاسخ به این سوال که چرا در سوله‌های مدیریت بحران اقلام بهداشتی ذخیره نشده است تا در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد تصریح کرد: طراحی این پایگاه‌ها در زمان ساخت به این منظور نبود و امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری دراز مدت لوازم بهداشتی در ان‌ها وجود ندارد و استاندارد مورد لزوم برای این کار وجود ندارد، ولی آمادگی لازم برای بهره گیری از این پایگاه‌ها برای هرگونه کاربری مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرداری وجود دارد.

او بیان کرد: ما فرصتی برای مقابله با ویروس نداریم و تمام اقدام‌ها باید با سرعت انجام شود و ما اقدام‌هایی انجام دادیم برای تهیه مواد ضدعفونی کننده از بازار ازاد و کمک دیگر دستگاه که امیدوارم برای روز شنبه بخشی از مواد ضدعفونی کننده در دسترس قرار بگیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران افزود:در حال حاضر ما شرایط را بحرانی ارزیابی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌ها ممکن است تا یکی دو هفته آینده علیرغم تمامی تلاش‌ها گسترش ویروس بیشتر نیز بشود، اما بر اساس نظر پزشکان متخصص و مسئولین مربوطه تنها با انجام سه موردآموزش‌های عمومی، کاهش تردد در سطح شهر و کاهش هرگونه تجمعات حتی کوچک زیر امکان مهار این بحران وجود دارد.

کرمی در پاسخ به این سوال که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در مدیریت شهری جه عددی است و اخرین وضعیت دور کاری کارکنان این نهاد به کجا رسید گفت: در ابتلا به ویروس کرونا تفاوتی بین شهرداری، مسئول و غیر مسئول وجود ندارد و در حوزه شناسایی بیماران مدیریت شهری استفاده از تب سنج را در محیط‌های اداری در دستور کار خود قرار داده و این اقدام در حال انجام است، اما در حال حاضر اماری از مبتلایان به ویروس کرونا در مدیریت شهری نداریم و دستور العمل دور کاری از سوی معاونت برنامه ریزی شهرداری در حال تهیه است که تا هفته اینده نهایی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان