راهنمای شما در سفر به استانبول هستیم

جاذبه های دیدنی در استانبول

سفر به شهر استانبول یعنی سفری مهیج به دل تاریخ و فرهنگ و هنر کشور ترکیه . این شهر مدرن و پیشرفته و در عین حال سنتی و زیبا بقدری منحصر بفرد است که در فهرست برترین شهرهای توریستی دنیا قرار گرفته است و چه از این بهتر که استانبول در همسایگی ما قرار گرفته است و بازدید از آن نسبتا ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود.

گشت و گذار در تور استانبول  از مکانهای تاریخی شروع و با طبیعت گردی ادامه می یابد و در نهایت به خرید از بازارها و مراکز خرید مدرن و متنوع ختم می شود.  عمارت باشکوه توپ کاپی کاخ، دولما باغچه، کاخ بیلریی، کاخ کوچوک سو  و همچنین  عمارت ایحلامور، عمارت ماسلاک و مسجد سلطان احمد از جمله آثار تاریخی ارزشمند در این شهرند، و تازه اینها تنها قطره ای از دریاست . همچنین موزه های تاریخی و فرهنگی و هنری در استانبول کم نیستند و اغلب آنها دارای شهرت جهانی اند. موزه قصر سلطنتی حاجیا صوفیا ، دژ اروپایی یا روملی حصاری، موزه سنت ایرنه، چینعلی کوشک، و موزه هنرهای اسلامی، موزه فرش، موزه موزائیک، موزه هنرهای زیبا تنها بخشی از وزه های استانبول هستند که اگر وقت کافی دارید بازدید از آنها را فراموش نکنید.

در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های گردشگری این شهر را به اختصار شرح دهیم پس با ما همراه باشید :

تفریحات شبانه استانبول در مجموعه تفریحی شب ترکی

سالن شب ترکی یکی از مکانهای تفریحی در استانبول است که شبی به یادماندنی و خاطره انگیز را برایتان رقم خواهد زد. گردشگران بسیاری به منظور لذت از این محیط دوست داشتنی و  همچنین صرف غذا و نوشیدنی در اینجا جمع می گردند . در این مجموعه گروههای رقص مختلف با اجراهای بی نظیر رقص های محلی ، اُرینتال و قفقازی و اجرای موسیقی زنده  و آواز هنر نمایی می کنند و شما را با فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا خواهند نمود .

برج تاریخی گالاتا از دیدنی های استانبول

برج تاریخی گالاتا که در ابتدا به آن برج مسیح می گفتند با قدمتی بیش از هفتصد سال از جمله دیدنی های بسیار پر طرفدار در این شهر است که در سال 1349 میلادی به دست جنو والی ها به عنوان برج اصلی این شهر بنا گردید . با ورود به داخل این بنا به پله های مارپیچی مواجه می شوید که با بالا رفتن از آن شاهد مناظر زیبایی از شهر و تنگه بسفر و منطقه شاخ طلایی خواهید بود. گالاتا در حدود شصت و هفت متر ارتفاع دارد که تا چندی پیش  بلندترین بنای شهر استانبول بود . جالب است بدانید این بنا تا کنون دوبار بطور کامل در آتش سوخته و دوباره مرمت گردید

 

پارک های آبی استانبول

پارک آبی آکوا کلاب دلفین یکی از بهترین و کاملترین پارک های آبی تور استانبول است که در سال 2001 افتتاح گردید . این مجموعه تفریحی دارای امکانات متنوعی است که سرسره های آبی و وسایل بازی در کنار زمین والیبال ساحلی و زمین تنیس تنها برخی از این امکانات است . از اینها گذشته در این مجموعه تفریحی شاهد نمایش شاد و مفرح دلفین ها نیز خواهید بود .

پارک آبی آکوا مارین از دیگر مکانهای تفریحی این شهر است که در سال 1999 افتتاح شد و ظرفیت گنجایش  آن بیش از هزار نفر است. در این مجموعه نیز انواع سرسره ها، استخر های مختلف برای بزرگسالان و کودکان فراهم آمده است.

قلعه روملی حصار از جاهای دیدنی استانبول

به گزارش سفر باتو ، قلعه روملی حصار که به دژ اروپایی نیز معروف است در سال 1452 و در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته است . این بنا به دستور سلطان محمد فاتح بنا نهاده شد و با اینکه ساخت این بنا در کمتر از چهار ماه به اتمام  رسید ولی در همین مدت زمان کم به یک شاهکار معماری تبدیل گردید. در محوطه این قلعه یک موزه رو باز و یک آمفی تأتر تاریخی وجود دارد که هم اکنون محلی  برای برگزاری فستیوال های موسیقی در این شهر است.  قلعه روملی حصار دارای سه برج اصلی است و سیزده برج کوتاه در اطراف آن دیده می شود و در ابتدا صرفا به منظوره اشراف و احاطه بر رفت و آمد تنگه بسفر ساخته شد .

جزایر دریای مرمره از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول

جزایر زیبای دریای مرمره در قسمت آسیایی و اروپایی و در کنار خطوط ساحلی دریای مرمره قرار گرفته اند. که به زیبای پرنسس معروف شده اند که از میان آنها چهار جزیره با نام های قینالی آدا، بورغاز آداسی، هئیبه لی آدا و بیوک آدا  قابل بازدید و سکونت اند . و همچنین از میان این چهار جزیره بیوک آدا دارای شهرت بسیاری است و روزانه گردشگران بسیاری با قایق و کشتی خود را به این محل می رسانند . جالب است بدانید هیچ نوع وسیله نقلیه اجازه عبور و مرور در بیوک آدا را ندارد و رفت و آمد تنها با درشکه و دوچرخه امکان پذیر می گردد. به همین خاطر آرامش و سکوت لذت بخشی در آن حکمفرماست . وجود کافه و رستوران های متنوع در بیوک آدا این جزیره را به مکانی ایده ال برای گردشگران تبدیل نموده است

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان