کرونا و نکات مهم در خانه تکانی

کرونا و نکات مهم در خانه تکانی
چند روز دیگر عید نوروز است و بیشتر خانواده ها به خانه تکانی فکر می‌کنند، اما این روزها و در این شرایط حساس و اپیدمی ویروس کرونا در ایران چگونه باید خانه تکانی انجام داد تا جان افراد خانواده به خطر نیفتد؟

برای خانه تکانی در این روزها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهمترین نکته و البته اصلی ترین آن سلامتی همه افراد خانواده است. هر سال و با شروع خانه تکانی آمار مسمومیت با موادهای شوینده و ضدعفونی کننده بالا می‌رود، امسال هم با شیوع ویروس کرونا و حساسیتی که مردم برای مقابله با این ویروس انجام می دهند احتمال مسمومیت و با این مواد بالا می رود. پس قبل از شروع هر کاری باید به این نکات توجه کنید:
  • قبل از استفاده از شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا در خانه جریان داشته باشد. نگران نباشید آلودگی و ویروس کرونا از پنجره وارد خانه نمی‌شود.
خانه تکانی و ضدعفونی کردن
 
  • برای نظافت حتما از دستکش استفاده کنید . این روزها و به دلیل استفاده بیشتر از مواد سفید کننده و ضد عفونی کننده و برتماس زیاد پوست با این ماده شوینده ممکن است دچار اگزما و بیماریهای پوستی شوید.
  • بعد از اینکه مواد شوینده و ضد عفونی کننده را روی سطوح ریختید حتما از آنجا فاصله بگیرید و بعد از چند دقیقه و با استفاده از ماسک و آب ولرم سطوح را بشویید.
  • ویروس کرونا را فراموش نکنید. اگر وسیله یا لباس یا پرده را برای شست و شو به خارج از خانه فرستاده اید قبل از آوردن آن به خانه حتما باید کاور آن را دور بیندازید و اگر امکانش وجود داشت در معرض آفتاب قرار دهید.
  • برای ضدعفونی کردن خانه از مواد شوینده آنتی باکتریال استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه و کابینتها از مواد شوینده ضدعفونی کننده استفاده کنید تا با از بین بردن باکتری ‌ها و میکروب زدایی باعث انتقال ویروس و انواع میکروب از فردی به فرد دیگر نشوند.
  •  ملحفه ها،روتختی و روبالشی ها را با مواد ضدعفونی کننده بشویید و چند ساعت در آفتاب بگذارید. یادتان باشد حوله ‌ها، ملحفه ها و روبالشی ها بهترین جا برای محل زندگی ویروس ها هستند. برای از بین بردن ویروس ‌ها باید آن ‌ها را با آب گرم و مواد شوینده ضد عفونی کننده شسته و ضدعفونی کنید.
  • برای ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی از شوینده‌های مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. تمیز و ضد عفونی کردن دیوار و کاشی‌ها، کف و سردوش فراموش نشود.
  • فعلا و تا وقتی کرونا از بین نرفته است تا جایی که ممکن است لباسها و حوله ها و ملحفه‌های افراد خانه را جداگانه بشویید. بعد از شستن لباسهای هر فرد ماشین لباسشویی را نیز ضد‌عفونی کنید. برای ضد‌عفونی کردن ماشین لباسشویی کافی است اجازه دهید ماشین لباسشویی را خالی کنید، سپس با سفیدکننده و آب گرم بشویید و ضدعفونی کنید. کرونا چند ساعت روی لباس‌ها ماندگاری دارد؟
شستشو و ضدعفونی کردن در خانه تکانی

بهترین شوینده برای ضدعفونی کردن سطوح

برای ضد عفونی کردن سطوح می ‌توانید از ترکیب زیر استفاده کنید:
  •  یک فنجان وایتکس را در با 5 فنجان آب مخلوط کنید، محلول را روی سطح اسپری کنید و با یک دستمال تمیز فقط به صورت رفت روی سطح بکشید و سطح را ضد عفونی کنید. یادتان باشد اصلا نباید به صورت رفت و برگشت روی سطوح دستمال بکشید. دستمال را بعد از استفاده در هر سطح با همین محلول بشویید و برای سطوح دیگر استفاده کنید. این مواد شوینده را برای مقابله با ویروس کرونا ترکیب نکنید!
  • رطوبتی که از محلول ضدعفونی روی سطح باقی می ‌ماند را با دستمال خشک نکنید، بگذارید خود به خود خشک شود.
  • محلول حتما باید با آب سرد درست شود و نه آب گرم، آب گرم خاصیت گندزدایی و ضدعفونی محلول را از بین می ‌برد.
  • یادتان باشد به هیچ وجه محلولهای ضد عفونی کننده و سفید کننده و الکل را نباید با هم مخلوط کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان