دلایل مخالفت معلمان با اجرای افزایش ۵۰ درصدی

علیرضا دهقان با بیان اینکه بیش از ده هزار معلم نسبت به اجرای ۵۰ درصد افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعتراض دارند، می‌گوید: برخی فیش‌های حقوقی فقط دویست تومان افزایش یافته است.

 

به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، طرح رتبه‌بندی و اجرای افزایش 50 درصدی قانون مدیریت خدمات کشوری با واکنش‌های منفی فراوانی روبرو شد. بر اساس آنچه ایلنا گزارش کرده در روزهای گذشته، چند هزار معلم با امضای کمپینی، خواستار اصلاح نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و 50 درصد افزایش حقوق ناشی از آن شدند.

در این خصوص علیرضا دهقان (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با ایجاد این کمپین و دلایل نارضایتی معلمان به ایلنا گفت: در سال 94، «حق شغل حرفه‌ای» به احکام حقوقی معلمان افزوده شد؛ حق شغل حرفه‌ای، بخشنامه 10993 مصوب بیستم اردیبهشت 94 است و براساس نمره‌های ارزیابی آموزش و پرورش، عمل می‌کند؛ معلمانی که سابقه کمتری داشتند، نمره ارزیابی کمتر و در نتیجه حق شغلی کمتری دریافت کردند.

وی ادامه می‌دهد: در آبان ماه 95، حق شغل حرفه‌ای معلمان را افزایش دادند و بخشنامه جدیدی صادر شد که علاوه بر ابقای بخشنامه قبلی، این مزایای مزدی را افزایش داد؛ «رتبه‌بندی معلمان» یکی دیگر از مزایای مزدی قانونی معلمان است که بعد از مدتها تعلل و تاخیر، از مهرماه سال جاری اجرایی شد؛ در واقع بخشنامه اجرایی آن، هفدهم آذر ماه سال جاری صادر شد ولی از اول مهرماه برای معلمان اجرا شد. همان زمان در بوق و کرنا کردند که با اجرای رتبه‌بندی، بین 200 تا 500 هزار تومان حقوق معلم افزایش یافته است؛ این درحالیست که مشخص نبود که آیا این افزایش شامل حال همه معلمان شده و از آن مهمتر، آیا قرار است یک مولفه پایدار و همیشگی باشد و همیشه در فیش‌های حقوقی باقی بماند.

 

همه مزایا را حذف کردند و 50 درصد را افزودند!


دهقان با بیان اینکه از اول اسفندماه سال جاری، 50 درصد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که بخشنامه آن مصوب سی بهمن ماه است، اجرایی شده، اضافه می‌کند: مشکل اینجاست که پس از اجرای این 50 درصد، حق شغل حرفه‌ای مصوب سال 94 را کاملاً از احکام حقوقی معلمان حذف کردند و به جای آنکه مثل همه وزارتخانه‌ها، 50 درصد را به حقوق فعلی معلمان اضافه کنند، افزایش‌های ناشی از حق شغل و افزایش 15 تا 45 درصدی رتبه‌بندی را حساب کردند و مانده آن را (50 درصد منهای این افزایش‌ها را) به حقوق معلمان افزودند؛ به طوریکه برای رتبه‌های بالا، بعد از کسر افزایش‌ها، چیزی به حقوق معلمان اضافه نشد.

این فعال صنفی معلمان استان البرز ادامه می‌دهد: طبق برآورد ما، بعد از اعمال 50 درصد فصل دهم، به طور متوسط 400 هزار تومان به حقوق ماهانه معلمان افزوده شده است؛ با این حال تبلیغات رسانه‌ای بسیار کرده‌اند که مقدار قابل توجهی به حقوق معلمان افزوده شده است؛ حتی یکی از مقامات وزارتخانه در صداوسیما گفته است که حقوق معلمان به‌طور متوسط، یک میلیون و 500 هزار تومان زیاد شده! سال بعد نیز قرار است حقوق معلمان مانند همه کارمندان دولت بین 15 تا 50 درصد افزایش یابد؛ کسانی که زیر 2 میلیون و 800 هزار تومان حقوق می‌گیرند، مشمول 50 درصد افزایش می‌شوند، ولی معلمانی که بالای 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، خیلی کمتر از 50 درصد، حقوق‌شان زیاد می‌شود؛ این در حالیست که در حال حاضر به خاطر همان فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه‌بندی و حق شغل حرفه‌ای از فیش‌های حقوقی حذف شده است!

دهقان تاکید می‌کند: رتبه‌بندی از مصوبات سال 94 است و تازه امسال بعد مدتها تاخیر اجرایی شده؛ چرا برای این 50 درصد، کل رتبه‌بندی را حذف کردند؟! چرا فقط در پی عددسازی هستند تا ثابت کنند معیشت معلمان بهبود یافته؟!

این فعال صنفی در ادامه به تشریح خواسته‌های معلمان و انگیزه ایجاد کمپین می‌پردازد: معلمان در حال حاضر چند خواسته اساسی دارند: رتبه‌بندی و حق شغل حرفه‌ای به فیش‌های حقوقی بازگردانده شود؛ مسئولان توضیح دهند که چگونه ادعا می‌کنند حقوق معلمان بین 1 میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان افزایش یافته و در نهایت اینکه افزایش 50 درصدی حقوق سال بعد، شامل همه معلمان شود. ما مدتهاست که خواستار اصلاح اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم و امیدواریم مسئولان وزارت آموزش و پرورش، صدای اعتراض معلمان را بشنوند و به ان ترتیب اثر دهند.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان