صدور دستور مرگ برای بیماران کرونایی مسن در ایتالیا!

این روزها اخبار جهان پر شده است از رقص و آوازخوانی های ساکنان شهرهای مختلف ایتالیا و مردمانی که شیوع کرونا آنها را خانه نشین کرده و در قرنطینه خانگی از فرط افسردگی به آوازخوانی های دسته جمعی می پردازند. اما این تصاویر شاد و سرزنده از ایتالیای کرونازده پشت پرده ای سیاه دارد.

پزشکان این کشور با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور و نبود امکانات پزشکی کافی ، مجبور به تصمیم گیری مرگبار شده اند.

ایتالیا روز یک‌شنبه شاهد پر تلفات‌ترین روز خود از زمان شیوع ویروس کرونا بود و طی یک روز ، سه هزار و ۵۹۰ ابتلای جدید در این کشور ثبت شد و ۳۶۸ نفر جان‌باختند. با این آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ۲۴ هزار و ۷۴۷ و تعداد جان‌باختگان به یک هزار و ۸۰۹ رسید.

دو هفته پیش ، ایتالیا 322 مورد تائید شده کروناویروس را اعلام کرد در آن مرحله ، پزشکان بیمارستان های ایتالیا، امکانات و تجهیزات اندازه ای برای درمان این تعداد مبتلا به کروناویروس را در اختیار داشتند اما ناگهان آمار ابتلا به کروناویروس در این کشور رشد چشمگیری را به خود گرفت تا جایی که روزگذشته تعداد آمار رسمی و شناسایی شده مبتلا به کروناویروس در این کشور به 24 هزار و 747 نفر رسید که از این تعداد هزار و 809 نفر جان باختند. در این شرایط ایتالیا دیگر از مرز خطر گذشته و به مرحله بحران رسید.

صدور سیاه ترین تصمیم پزشکی

با توجه به افزایش آماری و نبود تجهیزات و امکانات به اندازه برای این تعداد بیماری که به طور ناگهانی به چرخه درمان بیمارستان های ایتالیا وارد شده بودند، پزشکان مجبور شدند که سیاه ترین تصمیمی که یک پزشک می تواند بگیرد را در دستور کار خود قرار دهند و آن اینکه ، بیماران مسن و آنهایی که امکان بهبود کمترین دارند از چرخه درمان خارج شوند و کمک درمانی برای آنهایی ادامه یابد که امید به بهبود بیشتری دارند.

بدین ترتیب کسانی که سن بالایی دارند در اولویت خروج از چرخه درمان قرار می گیرند . البته علاوه بر سن ، به پزشکان و پرستاران توصیه شده است که وضعیت کلی سلامتی بیماران را در نظر بگیرند و آنهایی که امید به سلامت بیشتری در آنها دیده می شود و به اصطلاح بیماران شکننده ای نیستند تحت درمان باقی بمانند و در غیراینصورت جدا از سن و سال ، اگر امید اندکی به مقاومت بدن آنها در برابر کروناویروس وجود دارد، تجهیزات درمانی به جای آنها در اختیار افرادی قرار بگیرد که شانس حیات آنها بالا است.

گفتنی است ،این دستورالعمل ها حتی برای بیمارانی که به دلایل دیگری به جز کروناویروس نیاز به مراقبت های شدید دارند نیز اعمال می شود ، زیرا منابع پزشکی در ایتالیا با شیوع کروناویروس به طور کل کاهش یافته است و پزشکان چاره ای ندارند که شانس درمان و کمک پزشکی را به کسانی بدهند که امید به زندگی آنها بیشتر است. البته این دستورالعمل پزشکی جدید بیشتر بیماران مبتلا به کروناویروس را مدنظر قرار داده است.

درخواست از مردم و مسئولان

جامعه پزشکی ایتالیا در ادامه این تصمیم گیری های تلخ، تاکیدی هم برای رهبران سیاسی و مردم خود داشتند و آن اینکه رهبران سیاسی ، روسای مشاغل و انجمن های خصوصی و شهروندان شهرهای مختلف کشور، هر یک ، برای دستیابی به دو چیز همکاری کنند یکی افزایش ظرفیت واحدهای مراقبت ویژه پزشکی کشور که مخاطبشان مسئولان هستند و تاکید به رعایت فاصله ها و دقت به موارد بهداشتی لازم که از مردم درخواست کردند تا آمار ابتلا کاهش یابد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان