تویوتا قصد دارد تولید خودروهایش در آمریکای شمالی را از اول اردیبهشت از سر بگیرد

تویوتا تولید خودروهایش در آمریکای شمالی را از اول اردیبهشت از سر خواهد گرفت، البته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود

تویوتا تولید خودروهایش در آمریکای شمالی را از اول اردیبهشت از سر خواهد گرفت، البته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود. کارخانه‌های این شرکت از 4 فروردین تعطیل بوده‌اند، شرایطی که قرار بود فقط دو روز ادامه پیدا کند تا تویوتا کارخانه‌های خودش را ضدعفونی کند. اما هفته گذشته این شرکت خودروساز اعلام کرد به دلیل نگرانی از سرایت ویروس کرونا، این تعطیلی را تا 15 فروردین ادامه خواهد داد.
حالا این شرکت قصد دارد تا 29 فروردین کارخانه‌ها را تعطیل نگه دارد، و تولید خودروها را از اول اردیبهشت در کارخانه‌های آمریکای شمالی از سر بگیرد. این شرکت دلیل اصلی ادامه این تعطیلی را ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای خرید خودرو بیان کرده است. اگرچه شعبه‌های فروش قطعات خودرو و لجیستیک همچنان باز هستند، اما ممکن است با گسترش شیوع ویروس کرونا، این شرکت نظر خودش را در این باره تغییر دهد.
فورد اعلام کرده تولید خودروهای خودش را از 18 فروردین در کارخانه هرموسیلو مکزیک و سپس کارخانه‌های مهم دیگر از سر خواهد گرفت. کارخانه تولید وانت فورد در میشیگان از 26 فروردین، یک روز پس از برداشته شدن قانون ماندن در خانه بازگشایی خواهد شد. مدل محبوب F-150 در این کارخانه تولید می‌شود. کارخانه مونتاژ کانزاس سازنده ون ترانزیت، کارخانه تولید وانت سازنده سوپر دیوتی و کارخانه مونتاژ اوهایو سازنده فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور نیز همین روز بازگشایی می‌شوند.
گروه فیات کرایسلر تایید کرد کارخانه‌های آمریکای شمالی این شرکت تا 26 فروردین تعطیل خواهند بود و بازگشایی آن‌ها به برداشته شدن قانون ماندن در خانه هر ایالت بستگی دارد. این خودروساز اعلام نکرده چطور و چه زمانی قصد داشته کارکنان را به کارخانه‌ها برگرداند.
تویوتا هم‌اکنون 10 کارخانه تولید خودرو در کشور آمریکا و 14 کارخانه تولیدی در آمریکای شمالی دارد. بین آن‌ها کارخانه سن‌آنتونیو تگزاس هم وجود دارد که فعلا تاکوما و توندرا را تولید می‌کند و قرار است در آینده تولید نسل بعدی سکویا را برعهده بگیرد. فعلا کارخانه تویوتا در ایندیانا تولید مدل‌های سکویا، سیه‌نا و هایلندر را برعهده دارد، در حالی که کارخانه کنتاکی هم مدل‌های تویوتا کمری، آوالون، راو 4 هیبریدی و لکسوس ES را تولید می‌کند. کارخانه‌ای در میسیسیپی کرولا را می‌سازد. کارخانه‌های مختلف در کانادا و مکزیک هم تولید تویوتا راو 4، تاکوما و لکسوس RX را برعهده دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان