بسیج امکانات جایگاه‌های سوخت جنوب آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

مهاباد- ایرنا- رییس هیت مدیره انجمن صنفی جایگاه‌داران جنوب آذربایجان‌غربی (منطقه میاندوآب) گفت: تمام توان و امکانات جایگاه‌های سوخت این منطقه همگام با سیاست‌های ابلاغی مسوولان در مقابله با شیوع بیماری کرونا بکار گرفته شده‌است.

بسیج امکانات جایگاه‌های سوخت جنوب آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

مجید مروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیاست‌ها و توصیه‌های مسوولان به جایگاه‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: تمامی همکاران ملزم شده‌اند تا حد توان در اجرای این دستورالعمل‌ها جدی بوده و تلاش کنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی توسط مدیران جایگاه‌ها تهیه و در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ساعت حضور مدیران و مالکان جایگاه‌های سوخت نیز نسبت به شرایط عادی 100 درصد افزایش یافته و حضور آنان به علت مدیریت شرایط بحرانی و نظارت بر عملکرد کارکنان در مجموعه‌هاست.

«مروتی» با بیان اینکه تمامی جایگاه‌ها در طول شبانه‌روز علاوه بر ضدعفونی توسط ارگان‌ها، بیش از سه نوبت توسط خود کارکنان نیز ضدعفونی می‌شود، گفت: همچنین در حد توان و تا زمانی که ترافیک جایگاه‌ها اجازه دهد نسبت به سوخت‌گیری مراجعان از سوی اپراتورها اقدام می‌شود و انجام نشدن سوختگیری توسط اپراتورها در برخی جایگاه‌ها به علت نبود نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه به جهت جبران این نقیصه ناخواسته، پوشش یا دستکش یکبار مصرف و الکل جهت ضدعفونی مراجعان پس از سوختگیری در کنار تلمبه‌ها تعبیه شده‌ است، افزود: مشکل  توانایی در سوخت‌گیری توسط اپراتورها مختص منطقه میاندوآب نیست و جایگاه‌های کل کشور در اجرای این پروتکل به دلیل کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه هستند.

وی بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود در مراجعه به جایگاه‌ها ضمن صبر و بردباری در سوختگیری، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های اعلامی از طرف سازمان‌های بهداشتی کشور را رعایت کنند.

«مروتی» با بیان اینکه شرایط کنونی و آلوده اعلام شدن جایگاه‌ها مانع شده تا نتوان نسبت به استخدام نیروی‌اضافی اقدام کرد اظهار داشت: علاوه‌بر اینکه استخدام نیرو در جایگاه‌های سوخت مستلزم گذارندن دوره‌های آموزشی، ایمنی، کارورزی و کسب تجربه است و تمام سعی‌مان در جهت جلوگیری از ترک کارکنان و حفظ شرایط حاضر می‌باشد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه‌داران منطقه میاندوآب گفت: در شرایط کنونی با بسیج و بکارگیری همه امکانات و توانایی خود در تلاش هستیم تا بتوانیم از بحران حاضر، ضمن همکاری کامل با ارگان‌ها، سربلند و بدون مشکل عبور کنیم.  

«مروتی» همچنین با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در مراجعه به جایگاه‌های سوخت از سوی مردم گفت: مردم تا حد امکان دفعات سوختگیری را کاهش داده و در هر بار مراجعه تا حدامکان باک خودرو را پر کنند.

وی با بیان اینکه از تماس مستقیم با دسته نازل باید خودداری شود و با دست دستکش‌دار اقدام به سوخت‌گیری کرد، اظهار داشت: پس از اتمام سوخت‌گیری، با دست بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه برداشته و تا حد امکان کارت بانکی را به اپراتور جایگاه ندهند و با کشیدن کارت به دستگاه کارت‌خوان از پراتور بخواهند که رمز را وارد کند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با واقع شدن در جنوب آذربایجان‌غربی به مرکزیت شهرستان میاندوآب دارای هشت ناحیه مرکزی و 91 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مشتمل بر 32 جایگاه تک منظوره سوخت مایع، 38 باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز طبیعی فشرده شده، 21 باب جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی، 253 باب فروشندگی نفت سفید و نفت‌گاز شهری و روستایی و 18 باب تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع است.

این منطقه یکی از مناطق 37 گانه نفتی کشور است که وظیفه تامین و توزیع سالانه حدود یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع و حدود 40 هزار تن گاز مایع (LPG) را به عهده دارد.

همچنین این منطقه دارای یک باب انبار نفت با ظرفیت ذخیره‌سازی 60 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان