فرماندار: مردم در روز طبیعت به آستارا سفر نکنند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: هموطنان در روز طبیعت از سفر به نقاط گردشگری این شهرستان خودداری کنند و در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا، به هیچ مسافر و گردشگری اجازه ورود داده نخواهد شد.

فرماندار: مردم در روز طبیعت به آستارا سفر نکنند

حسن رستم زاد روز یکشنبه در بازدید از طرح فاصله گذاری اجتماعی در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است و  اجرای موفق آن با مشارکت مردم، نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا دارد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی،  ورودی آستارا در گردنه حیران مسدود شده است و فقط به خودروهای با پلاک بومی و کامیون های باری اجازه ورود به استان گیلان داده می شود.

وی گفت: عوامل پلیس راه، مرزبانی، نیروی انتظامی و هلال احمر در روزهای نهم و دهم فروردین ماه، از ورود 700 دستگاه خودرو دارای پلاک غیر گیلان به این استان ممانعت به عمل آوردند.

رستم زاد ادامه داد: در روزهای یاد شده چهار هزار نفر در قالب هزار و 500 خودروی سواری با پلاک گیلان و کامیون های باری، تب‌ سنجی شدند و موردی با تب بالا مشاهده نشد.

 ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از ورودی های گیلان و مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان