افزایش ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی محصول گندم در سال زراعی جاری خبر داد.

افزایش 47 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در حاشیه بازدید از مزارع کلزا و گندم روستای مایان شهرستان تبریز  با بیان این‌که قیمت تضمینی گندم هفته گذشته توسط هیات دولت اعلام شد، افزود  قیمت برای هر کیلو گندم معمولی نان، 2500 تومان و گندم دوروم، 2600 تومان اعلام شد؛ در صورتی که سال گذشته به قیمت 1700 تومان از کشاورزان خریداری شده بود.

وی با بیان این‌که گندم، عمده ترین محصول زراعی و نماد خودکفایی کشور بوده و این محصول همیشه و در همه جا بیشترین سطح زیر کشت را در زراعت آبی و دیم به خود اختصاص داده است، گفت: باتوجه به این‌که گندم به عنوان منبع عمده تأمین کالری و پروتئین مورد نیاز جامعه محسوب می شود، لازم است تا ضمن تامین امنیت غذایی جامعه که عمده آن از طریق تولید محصولات اساسی هم‌چون گندم و کلزا محقق می‌شود، برای رفع آفات و بیماری‌های شایع این محصولات در مرحله داشت اقدام کنیم.

وی یکی از معضلات مهم مزارع گندم را در شرایط فعلی، وجود علف‌های هرز عنوان کرد و گفت: علف‌های هرز علاوه بر جذب آب و مواد غذایی از خاک، باعث اشغال فضای مزرعه شده و از رسیدن نور خورشید به بوته‌های گندم و کلزا جلوگیری می‌کنند در نتیجه رشد گیاه گندم و پنجه زنی آن به درستی انجام نخواهد شد بنابراین مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم، برای جلوگیری از کاهش عملکرد کشت این محصول بسیار ضروری است.

رخ افروز با بیان این‌که استفاده از کود ازته سرک به صورت محلول پاشی یا دستی، در افزایش عملکرد و بالا بردن کیفیت گندم به دست آمده، نقش مهمی دارد، ادامه داد: کودهای مورد نیاز برای افزایش عملکرد محصول گندم در آذربایجان شرقی به مقدار لازم تامین شده و تاکنون بیش از 22 هزار تن کود سرک بین گندمکاران آذربایجان شرقی توزیع شده و هم‌چنان تامین و توزیع کود ادامه دارد.

وی با بیان این‌که کشاورزان گندمکار و کلزاکاران استان باید هرچه سریعتر نسبت به مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع خود اقدام کنند، افزود: تقاضای ویژه‌ای از کشاورزان دارم که با اقدامات خود کمک به افزایش تولید کنند که یکی از آن‌ها، اقدامات مفید برای جلوگیری از آفت و علف ‌های هرز است.

رخ افروز از افزایش 30 درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با علف‌های هرز خبر داد و گفت: با توجه به تاثیر سوء علف‌های هرز بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی، کشاورزان عزیز لازم است کار مبارزه را با راهنمایی کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها با دقت و جدیت کافی انجام دهند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان