ترکیه برای سومین بار آب شهر الحسکه را قطع کرد

تهران- ایرنا - در حالی که ویروس «کووید-۱۹» در حال شیوع گسترده در سراسر جهان است، تروریست های تحت حمایت ترکیه برای سومین بار متوالی در ماه جاری آب آشامیدنی شهر الحسکه سوریه و مناطق اطراف آن را قطع کردند که رئیس اداره آب این شهر، این اقدام تروریست ها را «جنایت جنگی» خواند.

ترکیه برای سومین بار آب شهر الحسکه را قطع کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، «محمود العکله» رییس اداره آب الحسکه گفت: هیچ منبع جایگزینی برای تامین آب الحسکه و مناطق اطراف وجود ندارد و همان ایستگاه پمپاژ آب «علوک» است.

طبق این گزارش، ارتش ترکیه و گروه های تروریستی تحت امرش برای سومین بار فعالیت ایستگاه پمپاژ آب علوک در حومه شرقی راس العین را مسدود کردند، این اقدام باعث قطعی آب بیش از یک میلیون نفر از ساکنان الحسکه و شهرک های تل تمر، الهول و اب راسین شده است. 

العکله افزود، ارتش ترکیه و مزدوران وابسته به آن، کمتر از دو روز از آغاز مجدد کار ایستگاه پمپاژ علوک، دوباره آن را قطع کردند.

وی گفت: روسیه با ترک ها توافق کردند که  ایستگاه پمپاژ علوک فعالیتش را از سر بگیرد اما ترک ها دوباره آن را قطع کردند.

این مقام سوری، اقدام ترکیه را در شرایط کنونی و نیاز ساکنان این منطقه به آب برای رعایت بهداشت و نظافت جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، جنایت جنگی خواند.

این ایستگاه پمپاژ آب در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد و منبع اصلی تأمین آب شرب الحسکه و تمام محله های مسکونی واقع در امتداد خط پمپاژ آب از العلوک تا ایستگاه پمپاژ آب حمه واقع در غرب شهر حسکه به شمار می رود.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه گذشته با انتقاد نیز از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه، تأکید کرد که این اقدام، زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مقابله می‌کند، به خطر می‌اندازد.

قطعی آب الحسکه و مناطق اطراف آن در حالی است که مردم این مناطق، برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشورهای جهان و بتازگی سوریه را نیز درگیر کرده، برای مبارزه با این ویروس نیاز به آب و شست وشوی مرتب دست‌های خود دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان