احتمال طغیان رودخانه، کنارگذرهای شیراز را مسدود کرد

مجتبی زوربخش شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی بارش باران و با هدف حفظ ایمنی تردد و عبور و مرورها وسایل نقلیه، کنارگذرهای شیراز مسدود شد. 

وی ادامه داد: این مسدودی از شامگاه شنبه آغاز شد و با توجه به اینکه شامگاه یکشنبه بارش باران و تگرگ در شیراز شدت گرفته و این بارندگی در بازه زمانی کوتاه اما با شدت بالا بود که در جهت حفظ ایمنی شهروندان و تردد وسایل نقلیه کنارگذرها همچنان مسدود مانده است.

وی اضافه کرد: از شامگاه شنبه نهم فروردین 99 که این مسیرها مسدود شده کماکان نیز این انسداد به جای خود باقی است و این روند تا فروکش کردن وضعیت بارندگی که احتمالا تا اواسط روز دوشنبه خواهد بود باقی می ماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه بیان کرد: مردم شیراز در پی شیوع بیماری کرونا مشارکت خوبی در قطع زنجیره انتقال این بیماری داشته‌اند و بر همین اساس سطح تردد در این کلانشهر به شدت کاهش یافته و بار ترافیکی در کنارگذرها نیز بسیار محدود است اما به دلیل حفظ ایمنی همین میزان اندک ترددها و احتمال طغیان رودخانه خشک این محورها تا اطلاع ثانوی و کاهش بارندگی‌ها مسدود خواهد ماند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر رودخانه خشک از مسیر خود در هیچ نقطه‌ای طغیان نکرده و برای اطلاع از این روند بصورت مداوم دوربین‌های نظارت تصویری کنترل و رصد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس پیش از این با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی کنونی تا فردا دوشنبه 11 فروردین، بر تداوم هوشیاری مردم و مسوولان برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب تاکید کرد.

رحیم آزادی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه تا فردا دوشنبه در فارس خواهد بود و عمده بارش‌ها را نیز در جنوب شرقی استان خواهیم داشت.

پیش از این سامانه بارشی روزهای نخست فروردین ماه جاری در استان فارس موجب فوت هفت نفر و خساراتی افزون بر 6 میلیارد ریال شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان