کشف دارویی جدید برای درمان کرونا توسط روسیه

یک سازمان تحقیقاتی روسی اعلام کرد که محققان این سازمان موفق به کشف داروی جدیدی برای درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا (بیماری کووید-19) شده‌اند.

خبرگزاری روسی ریانووستی روز شنبه گزارش داد که محققان روسی یک داروی جدید برای درمان بیماری کووید-19 کشف کرده‌اند.

روابط عمومی آژانس فدرال علوم بیومدیکال روسیه اعلام کرده است که محققان این نهاد دولتی به یک داروی جدید برای درمان بیماری کووید-19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا) دست یافته‌اند.

حدود 10 روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی امیدوارکننده درباره تلاش‌های دانشمندان علوم پزشکی این کشور برای دست یافتن به دارویی برای درمان بیماری کووید-19 گفته بود: «ما امکانات لازم برای این کار را داریم که در شرایط، دانشمندان ما با کارآیی بالا در این زمینه مشغول به کار هستند. هر چه سریعتر، بهتر خواهد بود.»

شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری کووید‌ــ‌19) در 200 کشور و قلمرو در اقصی نقاط جهان باعث شده است که دولت‌ها و همچنین شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان به‌دنبال کشف دارویی برای درمان و پیشگیری از این بیماری باشند.

با وجود آزمایش‌های اولیه واکسن‌هایی که ادعا می‌شود برای پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر خواهد بود، ورود این واکسن‌ها به بازار و قرار گرفتن آن‌ها در دسترس عموم ممکن است چندین ماه به‌طول بینجامد، به همین دلیل برخی از محققان روی استفاده از دارو‌های مؤثر در پیشگیری و درمان سایر بیماری‌ها نیز تمرکز کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی منتشر‌شده از سوی منابع دولتی در کشور‌های مختلف جهان، تاکنون حدود 615 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان شناسایی شده‌اند که از این تعداد بیش از 28 هزار نفر جان باخته‌اند.

منبع : رکنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان