هشدار نماینده عراقی در مورد احتمال حمله امریکا به گروه های مقاومت

فارس نوشت: یک نماینده عراقی گفت که خروج کارکنان سفارت آمریکا از عراق و بازچینی نیروهای این کشور نشان از وجود برنامه‌ای برای حمله به مواضع نیروهای عراقی و مقاومت دارد.

هشدار نماینده عراقی در مورد احتمال حمله امریکا به گروه های مقاومت

«کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی دانست.

او به وبگاه المعلومه گفت که این اقدام سفارت آمریکا در بغداد نشان می‌دهد که این کشور برنامه‌ای برای ضربه به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت یا رهبران آن دارد و با خارج کردن دیپلمات‌های خود می‌خواهد آن‌ها را در برابر هرگونه واکنشی ایمن نگه دارد.

علیوی خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های بزرگ‌تر را با این هدف دانست که ارتش آمریکا قصد دارد با جمع‌آوری نیروهای خود در پایگاههای بزرگ‌تر، بتواند از آن‌ها محافظت کند و اینگونه نیروهای آمریکایی در معرض آتش نیروهای مقاومت نباشند.

این نماینده عراقی تأکید کرد که نیروهای آمریکایی به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله به نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی، بی تردید بدون پاسخ نخواهد ماند.

او هرگونه عقب‌نشینی آمریکا از عراق را رد کرد و گفت که آمریکایی‌ها فقط مواضع خود را تغییر داده‌اند و می‌خواهند نیروهای خود را در پایگاههای اصلی از جمله «عین الاسد» و «حریر» متمرکز کنند.

 روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه (دیروز) در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

312 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان