نخستین تصاویر از کانسپت هواپیمای تمام الکتریکی X-۵۷ Maxwell ناسا منتشر شد

ناسا اولین تصاویر از هواپیمای تماما برقی X-۵۷ Maxwell را منتشر کرد که نسبت به هواپیماهای معمولی کم صداتر است و ۵۰۰ درصد بهره وری بیشتری دارد.

نخستین تصاویر از کانسپت هواپیمای تمام الکتریکی X-57 Maxwell ناسا منتشر شد

ناسا اولین تصاویر از هواپیمای تماما برقی X-57 Maxwell را منتشر کرد که نسبت به هواپیماهای معمولی کم صداتر است و 500 درصد بهره وری بیشتری دارد.

X-57 نخستین هواپیمای سرنشین داری است که ظرف دو دهه اخیر توسط ناسا ساخته می شود و هدفش توسعه استانداردهای لازم برای ساخت هواپیماهای تمام الکتریک آینده است.

X-57 Maxwell در ابتدا یک پرنده سبک از مدل Tecnam P2006T با چهار صندلی بود که موتورهای پیستونی آن با 12 موتور الکتریکی جایگزین خواهند شد.

ناسا اعلام کرده است که از بال هایی نازک سفارشی در این هواپیما کمک می گیرد تا با کاهش درگ، بهره وری آن را بهبود دهد و همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز هواپیما از باتری های لیتیومی یونی قابل شارژ استفاده می کند.

عکس های مفهومی منتشر شده طرح نهایی از چهار پیکره بندی مختلف برای این هواپیما را نشان می دهند که از زمان آغاز پروژه تا به امروز ناسا روی آنها کار کرده است.

گفتنی است این هواپیما توسط تیمی از مهندسان، محققان، خلبان ها، هنرمندان تصویرگر و بسیاری دیگر در مقر ناسا طراحی شده است.

پیش رانش مورد نیاز برای تیک آف و فرود این هواپیما از طریق 12 موتور الکتریکی قدرتمند انجام می شود که روی لبه بالها نصب شده اند و پیش از آغاز حرکت پروانه های در راس بال ها شروع به کار می کنند.

البته باید اشاره کنیم که اینها صرفا تصاویر مفهومی هستند و هواپیمای نهایی شبیه به آنها نخواهد بود. ناسا اعلام کرده است که X-57 پس از تولید تا 500 برابر بهره وری بیشتر در زمان گشت زنی نسبت به هواپیماهای معمولی دارد و علاوه بر این در حین پرواز نیز هیچگونه گاز گلخانه ای تولید نمی کند و عملکردی کم صدا دارد.

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد ناسا قصد دارد این هواپیما را به عنوان استانداردی در صنعت هوانوردی معرفی کند تا هواپیماهای الکتریکی آینده از روی آن ساخته شوند.

X-57 به هیچ سوختی نیاز ندارد و هیچگونه موتور احتراقی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ به بیان دیگر انرژی آن به صورت 100 درصدی از سیستم پیش رانش الکتریکی توزیع یافته تامین می شود.'

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان