صادرات غیرنفتی از بندرجاسک ۹۶ درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بندرجاسک صادر شد که در همسنجی با سال قبل تر ۹۶ درصد رشد داشته است.

صادرات غیرنفتی از بندرجاسک 96 درصد افزایش یافت

حمیدرضا محمدحسینی عصر یکشنبه در نشست بررسی عملکرد این بندر اظهار داشت: این کالاها از بندرجاسک توسط لنج های باری و لندینگ کرافت به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی با بیان اینکه بندر جاسک کانون توسعه فعالیت های دریایی و بندری است، افزود: مولفه ها و قابلیت های متمایز جاسک در مقایسه با دیگر نقاط باعث شده صادرکنندگان هزینه کمتری را از مزارع تا بندر پرداخت کنند و این  عامل اقبال سرمایه گذاران را جهت صادارات محصولات خود از بندر جاسک به بنادر هدف دو چندان کرده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر توجه ویژه به فعالیت های دریایی و بندری با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد برای بومیان منطقه را راهبردی مهم در توسعه بندر جاسک و بنادر واقع در سواحل مکران عنوان کرد.

محمدحسینی بیان داشت: تقویت و تسریع در امور توسعه ای بندر جاسک یکی از رویکردهای مهم سال جاری است و ایجاد ظرفیت های جدید و گسترش فعالیت های تجاری با توجه به مزیت های مورد اشاره می تواند تسریع در روند صادارات محصولات کشاورزی منطقه و استان های همجوار را در پی داشته باشد.

بندر جاسک دارای حوضچه به وسعت 26 هکتار و اراضی پسکرانه ای 11 هکتاری است همچنین اسکله های این بندر چند منظوره ازقابلیت پهلو دهی شناورهای فلزی و لنج های تجاری و صیادی برخوردار می باشد.

بندر جاسک در همایش روز ملی صادرات سال گذشته رتبه برتر صادرات کالاهای غیر نفتی را به خود اختصاص داد.

شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان