ابتکار قابل توجه هیات فیلم آلمان؛

تاسیس صندوق بحران کرونا با سرمایه اولیه ۱۷ میلیون دلاری

آلمان با راه‌اندازی یک صندوق کمک برای تهیه‌کنندگان، توزیع کنندگان و سینماهای کشور که از بحران کرونا آسیب می‌بینند، ۱۷ میلیون دلار را به این امر اختصاص داد.

تاسیس صندوق بحران کرونا با سرمایه اولیه 17 میلیون دلاری

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، بدنه‌های فدرال و ایالتی فیلم آلمان در مورد یک برنامه عمل کمک‌رسانی مالی به تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و سینماهای هنری کشور که تحت تاثیر همه‌گیری کروناویروس قرار گرفته‌اند، به توافق رسیده‌اند.

آن‌ها اعلام کردند یک صندوق اورژانسی 15 میلیون یورویی (16.5 میلیون دلاری) برای تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان ضربه‌خورده راه‌اندازی شده است. بحران سلامت عمومی در آلمان منجر به بسته شدن سینماها در سراسر کشور و همچنین توقف تقریباً کامل تهیه فیلم شده است.

انجمن‌های فیلم آلمان 10 میلیون یورو (11 میلیون دلار) کمک اورژانسی برای شرکت‌های تهیه فیلم که پروژه‌های تحت حمایت دولت دارند و فیلمبرداری‌های‌شان به خاطر همه‌گیری ویروس کنسل شده، کنار گذاشته‌اند.

3 میلیون یورو (3.3 میلیون دلار) دیگر هم برای حمایت از توزیع‌کنندگان آلمانی کنار گذاشته شده که نمی‌توانند فیلم‌های خود را منتشر کنند.

انجمن فیلم فدرال در همراهی دیگر گروه‌های تامین مالی منطقه‌ای و گروه‌های تامین مالی فرهنگی ملی همچنین بازپرداخت وام‌های دولتی به تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان یا سینماها را در کل دوران بحران، معلق کرده‌اند. بدنه‌های دولتی اعلام کرده‌اند با تامین مالی فوری به سینماهای هنری کمک خواهند کرد.

این حرکت‌ها در حالی انجام شده که دولت آلمان سعی دارد چند برنامه کمکی مختلف برای کمک به اقتصاد کشور که ضربه بزرگی خورده است، راه‌اندازی کند.

صدراعظم آنگلا مرکل یکشنبه پیش تدابیری را اعلام کرد که نزدیک به قرنطینه کامل کشور هستند و اجتماع گروه‌های بیش از 2 نفر در منظر عموم را ممنوع کرد. تمام سینماها، تئاترها، سالن‌های کنسرت و کلوب‌ها بسته و تقریباً تمام پروژه‌های فیلم یا تلویزیون مختل شده‌اند.

با استناد به آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آلمان تا به حال نزدیک به 58 هزار مورد تایید شده ابتلا به کروناویروس ثبت کرده و نزدیک به 450 نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان