تهیه بسته‌های حمایتی از رسانه‌های برخط و مکتوب؛

از واقعیت تا ادعای اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیگیری‌های ویژه، در حال تهیه بسته‌های حمایتی از رسانه‌های برخط و مکتوب در دوران مبارزه با ویروس کرونا وپساکرونا است که به محض نهایی شدن، پس از اطلاع‌رسانی عمومی، اعمال خواهد شد.

از واقعیت تا ادعای اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه در هفته‌های گذشته، درخصوص تقویت بخش آنلاین رسانه‌ها و توقف انتشار نسخه کاغذی، توضیحاتی منتشر کرد.

تقدیر از همراهی همه‌جانبه اهالی رسانه

در این اطلاعیه آمده است: بی تردید تلاش شبانه‌روزی همکاران رسانه‌ای در سطح ملی، استانی و بین المللی همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی، نقش موثر و پیشروانه اطلاع‌رسانیِ آگاهی‌بخش، هدفمند و منطبق بر واقعیات کشور را در موضوع مقابله با ویروس کرونا بیش از گذشته نمایان کرد. همراهی همه‌جانبه، همدلانه و مسئولانه رسانه‌ها در هفته‌های گذشته، نمایش مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه در عزم ملی برای پیشگیری، درمان و کاهش تلفات ناشی از این ویروس منحوس، فراگیر بود و قابل ستایش.

تعطیلی رسانه های مکتوب تا 20 فروردین

این اطلاعیه می افزاید: با این وجود و در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا 20 فروردین، همچنین نظرات برخی نمایندگان صنوف مختلف و مرتبط با انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها، عدم انتشار نسخه کاغذی به صورت موقت و همزمان، تقویت فعالیت اطلاع‌رسانی در محیط برخط و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا به روزنامه‌ها و نشریات در سراسر کشور ابلاغ شد.

تعطیلی نشریات مکتوب به معنای توقف اطلاع رسانی نیست

قطعا عدم انتشار نسخه کاغذی، همزمان با اجرای سراسری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی به اجرا درآمده به معنای توقف اطلاع‌رسانی نبوده و نیست و همانطور که اصحاب رسانه از ابتدای درگیری کشور با این ویروس، پابه‌پای سربازان خط مقدم مبارزه یعنی کادر فداکار درمانی کشور، در صحنه حضور داشتند، اکنون نیز بر همان روال قبلی و رسالت فرهنگی- اجتماعی خود پایبند هستند و رسانه‌های مکتوب نیز در همین راستا، برای تقویت جریان اطلاع‌رسانی و کارکرد آموزشی، درمان و مقابله با کرونا همانند هفته‌های اخیر، تمام ظرفیت خود را درفضای برخط و شبکه‌های اجتماعی بکار می‌گیرند.

محاسبه تعطیلات رسمی برای مطبوعات

سامانه جامع رسانه‌ها، ایام مذکور را به عنوان تعطیلات رسمی برای تمام نشریات مکتوب محاسبه خواهد کرد تا در موضوع «نظم در انتشار و اعلام وصول» این دسته از رسانه‌ها، مشکلی ایجاد نشود اگرچه انتشار نسخه الکترونیک این گروه از رسانه‌ها نیز مورد تایید خواهد بود.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با پیگیری‌های ویژه، در حال تهیه بسته‌های حمایتی از رسانه‌های برخط و مکتوب در دوران مبارزه با ویروس کرونا و پساکرونا است که به محض نهایی شدن، پس از اطلاع‌رسانی عمومی، اعمال خواهد شد.

نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی چاپ نمی‌شود

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی چاپ نمی‌شود.

در اطلاعیه این کمیته در مورد انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها آمده است: با توجه به شیوع کرونا در کشور و توصیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی برفاصله گذاری اجتماعی، موضوع انتشار نشریات کاغذی در دستور کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار و مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.
بر اساس مصوبه کمیته اطلاع رسانی و نظر به اینکه انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد از خبرنگاران تا صنعت چاپ و توزیع است و این روند بالقوه ممکن است به شیوع بیشتر بیماری بینجامد، لذا در راستای اجرای حداکثری طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد و رسانه‌های مکتوب تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اطلاع رسانی و کارکرد آموزشی مقابله با کرونا  همانند هفته های اخیر بکار خواهند گرفت.  
کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا مجددا با یادآوری تلاش‌های مستمر 24 ساعته و مجددانه تمامی رسانه‌های کشور طی هفته‌های اخیر در امر اطلاع رسانی و آموزش مردم در نحوه پیشگیری و مقابله با کرونا - ایجاد بستر ارتباطی موثر بین تمامی دستگاه‌ها فعال در ستادملی مقابله کرونا با مردم برای هم افزایی و همکاری و مشارکت ملی تقدیر و تشکر بعمل می‌آورد.

اخبار مربوط به کرونا در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 44606 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 2898 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 14656 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز 12 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3111 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 44606 مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون 14656 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 141 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2898 نفر رسید.

وی افزود: 3703 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان