مراقب اضافه وزن خود در روزهای قرنطینه باشید

 عضو هیأت علمی و رئیس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرنطینه بودن افراد در منزل که موجب کاهش سطح فعالیت بدنی و افزایش دریافت مواد غذایی می شود، زمینه افزایش وزن فراهم می شود.

دکتر محمدرضا جلیلوند در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: استفاده از وسایل ورزشی در منزل نظیر تردمیل، دوچرخه های ثابت و یا ورزش های هوازی خانگی در منزل و با وجود داشتن حیاط، فعالیت های ورزشی در فضای آزاد توصیه می شود.

وی به ضرورت مصرف متعادل سبزیجات و میوه ها اشاره و عنوان کرد: مصرف میوه ها به دلیل بالا بودن میزان فروکتوز سبب چاقی با سرعت بالا می شود.

جلیلوند پرهیز از غذاهای پر کالری و پرچرب را ضروری اعلام و اضافه کرد: خوردن سالاد قبل از غذا با ترکیبات سبزیجات، روغن زیتون، ماست و فلفل، مصرف مایعات کافی، حذف قندهای آزاد و شیرینی جات، استفاده از ماست و دوغ پروبیوتیک در پیشگیری از اضافه وزن در دوران قرنطینه تأثیر به سزایی دارد.

وی حذف یا محدودیت موادغذایی فرآوری شده را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس و سس مایونز باید حذف یا بسیار محدود شود.

جلیلوند بر مدیریت استرس و هیجان در این مدت تأکید کرد و گفت: بهتر است روغن زیتون را جایگزین روغن های جامد، نباتی، مارگارین کنید تا علاوه بر حفظ سلامت، از اضافه وزن پیشگیری شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان