معاون استاندار قم:

فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن مقدس، فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های فرهنگی و معنوی نیمه شعبان است.

فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است

به گزارش شامگاه پنجشنبه روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، یونس عالی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران با موضوع نیمه شعبان اظهار داشت: اگرچه کشور درگیر ویروس کروناست، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌ شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی مراسم‌ و زیارت فیزیکی نداریم، ولی نباید برنامه‌های فرهنگی و معنوی تعطیل شود، بلکه در کنار اطلاع‌رسانی حرم حضرت معصومه(س) و جمکران و پخش برنامه‌های فرهنگی و معنوی، باید در تولید محتوا نیز ظرفیت‌های لازم را به وجود بیاوریم.

وی گفت: فضای خوبی در فضای مجازی فراهم‌شده است و بخش زیادی از معلمان مشغول به آموزش درس‌ها هستند، در این زمینه می‌توان با استفاده از حضور معلمان دینی، برنامه‌های خوبی را ویژه شعبان و ایام پیشِ‌رو برای دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها تولید کرد و جمعیت کثیری را زیرپوشش تولید محتواهای دینی و فرهنگی قرار داد.

عالی پور بیان کرد: باید در تولید محتوا برای قشرهای گوناگون هر کس در هر دستگاهی برنامه‌ریزی کند و طیفی از جامعه را زیرپوشش قرار دهد، امروز خانواده‌ها در قرنطینه خانگی، سرگرم فضای مجازی هستند و بهترین فرصت را برای تولید محتوا ویژه تمام سن‌ها در خانواده‌ داریم.

وی گفت: همه از شرایط بیماری ناراحت هستیم، اما با توجه به دوری از فضای فیزیکی برای جلوگیری از شیوع بیماری، بستر خوبی برای فعالیت در فضای مجازی و حوزه الکترونیک و دیجیتال فراهم ‌شده است و اگر به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند کشور را در این بخش به رشد مناسبی برساند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم بخش زیادی از برنامه‌های دینی، فرهنگی و معنوی را از فضای اجتماعی و فیزیکی به سمت فضای مجازی منتقل کنیم، همه متولیان فرهنگی با ظرفیت‌های خود پای‌کار باشند و ایستگاه‌های صلواتی و نذورات به شکل دیگری به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت 14 روز چهاردهم فروردین‌ماه، 50 هزار و 468 تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و 160  تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 16 هزار و 711 نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان