گوشت در خراسان رضوی باید به صورت بسته‌بندی عرضه شود

ایرنانوشت ؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واحدهای صنفی فرآورده‌های خام دامی در این استان به‌منظور کنترل محیطی برای مقابله با ویروس کرونا گوشت را در بسته‌بندی‌های مورد تأیید سازمان دامپزشکی عرضه کنند.

گوشت در خراسان رضوی باید به صورت بسته‌بندی عرضه شود

 علی‌اصغر حسنی با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، ترشحات بینی و دهان صورت می‌گیرد افزود: با توجه به این که تماس دستها با محیط و سطوح آلوده به ویروس در اماکن عمومی وجود دارد بسته بندی شدن گوشت مهم و ضروی است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا به تمام واحدهای صنفی از جمله واحدهای عرضه گوشت و مرغ در خراسان رضوی داده شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: فرآورده‌های خام دامی از جمله مرغ، ماهی، میگو و گوشت باید در بسته‌بندی‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی که در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه می‌شود عرضه گردد.
حسنی به پرهیز از عرضه انواع گوشت به‌صورت روباز اشاره کرد و گفت: در صورت عرضه انواع گوشت به‌صورت سنتی، این موادغذایی باید حداقل دارای پوشش مناسب بوده و به‌صورت رو بازعرضه نشود.
وی تاکید کرد: در صورت تقاضای چرخ کردن گوشت توسط شهروندان فقط در حضور مشتری با رعایت بهداشت فردی و تجهیزات محیطی می‌تواند این کار انجام شود به‌ طوری که برای هر بار چرخ‌کردن شست‌وشوی دست،  تعویض دستکش و گندزدایی توسط قصاب صورت گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عرضه و فروش محصولات گوشتی و هرگونه فرآورده خام دام و طیور به‌صورت دست‌فروشی و سیار در خارج از محل‌های صنفی ممنوع است و این نوع فرآورده‌ها باید فقط در یخچال نگهداری شود.
حسنی افزود: هرگونه اقدامی جهت نقل و انتقال انواع محصولات دام و طیور باید با خودروهای حمل و نقل تحت نظر سازمان دامپزشکی انجام شود و قبل از انجام این کار نیز خودروی مذکور گندزدایی شود.
وی بیان کرد: در مجموع تمامی نظارت‌ها در حوزه فرآورده‌های خام دام و طیور برعهده دامپزشکی است و در بحث عرضه این محصولات از نوع پخته آن هم منعی وجود ندارد، زیرا هنوز مصوبه‌ای برای تعطیلی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها صادر نشده است.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فعالیت این مجموعه‌ها فقط اجازه عرضه غذای  بیرون‌بر داده شده است و سرو در داخل سالن غذاخوری و همچنین اجاره سالن برای مجالسی از قبیل عروسی و عزا ممنوع بوده که تاکنون مورد خاصی که تخلف از این مصوبه باشد مشاهده نشده است.

حسنی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرنوع تخلف در این رابطه موضوع را به شماره تلفن‌های 190، 191 و 4030 گزارش کنند تا بازرسان گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بلافاصله در محل حاضر شده و با فرد یا افراد متخلف برخورد لازم و قانونی انجام دهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان