حتی برای مبارزه با کرونا هم حاضر به لغو تحریم‌ها نشدند

مجمع عمومی سازمان ملل از تصویب پیش نویس قطعنامه برای لغو تحریم ها خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و هفت کشور دیگر خواستار لغو تحریم ها برای مقابله با بحران کرونا شده بودند ولی مجمع عمومی سازمان ملل از تصویب پیش نویس قطعنامه در مورد رفع تحریم ها خودداری کرد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: "گروه کوچکی از علاقمندان به سیاست تحریم (...) نتوانستند از رویکردها و علایق سیاسی خود دست بکشند." ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس، اوکراین و گرجستان از لغو تحریم ها خودداری کردند.

در تاریخ 26 مارس، روسیه، چین، ایران، کوبا، سوریه، نیکاراگوئه، ونزوئلا و کره شمالی خواستار لغو تحریم ها برای مقابله با کرونا ویروس شدند. بویژه اینکه مسکو اعلامیه همبستگی را پیشنهاد داد که در آن نقش اصلی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مبارزه با بیماری همه گیر به رسمیت شناخته می شود.

کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده و اوکراین اولین بار در سال 2014 تحریم های اقتصادی علیه مسکو را اعمال کردند. این اتفاق پس از آن رخ داد که کریمه، در نتیجه همه پرسی، بخشی از روسیه شد. آنها الحاق شبه جزیره کریمه را غیرقانونی دانستند، اما مسکو این ادعاها را رد می کند. سپس در سال 2015، به دلیل درگیری در دونباس تحریم ها اعمال شد. در پاسخ نیز سکو ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشورهایی که از این تحریم ها حمایت می کنند را وضع کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان