سفیر ایران در روسیه: اقدامات آمریکا فاجعه انسانی به بار خواهد آورد

مسکو - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در واکنش به وتوی قطعنامه پیشنهادی روسیه از سوی آمریکا و برخی متحدان این کشور برای لغو تحریم‌های کشورهای درگیر با بیماری کرونا اعلام کرد: کاهش توانمندی کشورهای تحت تحریم‌های یکجانبه منجر به وقوع فاجعه انسانی در جهان خواهد شد.

سفیر ایران در روسیه: اقدامات آمریکا فاجعه انسانی به بار خواهد آورد

کاظم جلالی امروز جمعه در رشته توئیتی به زبان روسی با بیان  این مطلب افزود: امروز جامعه جهانی در یک سو و ایالات متحده در سوی دیگر قرار گرفت.

به گفته وی، در شرایطی که مقامات برخی کشورهای جهان و دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو تحریم ها علیه کشورهای درگیر مقابله با بیماری کرونا شدند، مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این درخواست های بشردوستانه غیر طبیعی به نظر می رسد و شاید بیانگر این واقعیت است که منافع ملی آمریکا در تضاد با منافع ملل جهان است و سیاست خارجی ایالات متحده حتی نقش سازمان ملل در حل مشکلات جهانی را به سخره گرفته است.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه در توئیت دیگری نوشت: درخواست‌های بشردوستانه اخیر یک بار دیگر ماهیت غیرانسانی و غیراخلاقی استفاده ابزاری از تحریم‌ها به ویژه ‌تحریم‌های یکجانبه را نشان داد، تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا را سخت کرده است و ملت ایران همچنان در برابر تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا مقاومت می‌کند.

جلالی اظهار داشت: بیانیه پیشنهادی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مخالفت آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، گرجستان و اوکراین رد شد، این بیانیه فراخوانی برای لغو تحریم های تمامی کشورهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا بود، سیاسی سازی اقدامات بشر دوستانه توسط برخی کشورها در حالیست که بیماری کرونا در شرایط همه گیری جهانی قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان