تعطیلی یک ماهه روسیه برای کرملین چقدر آب می‌خورد؟

مسکو- ایرنا - رئیس بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرده است که تعطیلی یک ماهه این کشور توسط ولادیمیر پوتین برای مقابله با گسترش کرونا در پهناورترین کشور جهان، دو درصد تولید ناخالص ملی روسیه را به خود اختصاص دهد.

تعطیلی یک ماهه روسیه برای کرملین چقدر آب می‌خورد؟

الویرا نبیولینا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در بسیاری از کشورها تدابیر برای قرنطینه اعمال می شود و این وضعیت منجر به بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشورها شده است.

به گفته نبیولینا، بازگشت تدریجی اقتصاد چین به وضعیت عادی پس از دوره قرنطینه در سه ماهه نخست، در زمان حاضر نمی تواند کاهش تقاضا در اقتصاد کشورهای دیگر را جبران کند ضمن اینکه تولید ناخالص ملی کشورهای جهان در سه ماهه دوم امسال (سال میلادی) بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

رئیس بانک مرکزی روسیه با یادآوری اینکه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تا آخر ماه جاری میلادی (11 اردیبهشت ماه) این کشور عملا تعطیل است، پیش بینی کرد: در بسیاری از مناطق روسیه تدابیر محدود کننده بیشتری هم بر فعالان اقتصادی اعمال شود.

نبیولینا گفت: تجربه دیگر کشوها نشان می‌دهد که یک ماه قرنطینه خانگی در ابعاد کشوری می‌تواند باعث کاهش 2 درصدی تولید ناخالص ملی شود. اما برآیند تاثیر آن بستگی به  زمانی خواهد داشت که تدابیر محدود کننده بکار گرفته می شود. 

ستاد هشداردهی و پیشگیری کرونا در روسیه امروز جمعه اعلام کرد که تا امروز چهار هزار و 149 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 281 نفر هم بهبود یافته و 33 نفر نی جان باخته اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان