صادرات برنج هند متوقف شد

کمبود نیروی کار و مشکلات لجستیکی ناشی از گسترش ویروس کرونا باعت شده تاجران برنج هند امضای قرارداد های جدید صادرات را متوقف کنند.

صادرات برنج هند متوقف شد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات هند اعلام کردند تاجران برنج این کشور امضای قرارداد های جدید صادرات را دربحبوحه تعطیلی ملی برای مهار گسترش ویروس کرونا متوقف کرده اند. کمبود نیروی کار و مشکلات لجستیکی  تحویل قراردادهای فعلی را هم به تعویق انداخته است.

 توقف صادرات برنج از طرف بزرگترین صادرکننده دنیا به کشورهای رقیب از جمله تایلند فرصت داده تا صادرات خود را در کوتاه مدت بالا برده و قیمت جهانی برنج را افزایش دهند. به این ترتیب، میلیون ها مصرف کننده فقیر در آفریقا مجبورند قیمت بالاتری بپردازند.

 کریشنا رائو، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج هند گفت:« تعطیلی ها باعث شده حمل و نقل محموله‌ها بسیار سخت شود. بنابراین صادرات را متوقف کردیم. رانندگان بر سر کار نمی آیند و  نیروی کار کافی در کارخانه ها و پایانه ها نداریم».

چهار صادرکننده برتر هندی گفتند تاجران این کشور دیگر پیشنهادی به خریداران خارجی نمی دهند چون مطمئن نیستند چه زمانی می تواننند محموله های آنها را ارسال کنند.

صادرات هند 4 تا 5 برابر کمتر شده است. این کشور به بیش از 44 کشور دیگر برنج صادر میکند.

صادرکنندگان می گویند حدود 400 هزار تن برنج غیر باسماتی و 100 هزار تن برنج باسماتی که قرار بود در مارس و آوریل  تحویل داده شوند، به خاطر تعطیلی در بنادر مانده اند.

 دهلی نو برنج غیر باسماتی خود را به بنگلادش، نپال، بنین و سنگال و برنج باسماتی را به ایران، عربستان و عراق صادر می کند.

با کاهش صادرات برنج کامبوج،ویتنام و میانمار، تقاضا برای برنج هند افزایش یافته ولی تاجران قراردادهای جدیدی نمی بندند.

تایلند، تنها صادر کننده اصلی که در حال حاضر برنج خود را میفروشد، قیمت صادرات را به بالاترین حد طی 7 سال اخیر رسانده است.

صادرات برنج هند در 2019 ، 18.1 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت به 9.87 میلیون تن رسید که پایین‌ترین حد طی هشت سال گذشته بود. دلیل این کاهش هم پایین آمدن تقاضا از طرف خریداران اصلی آن در آسیا و آفریقا است.

هند احتمالاً در 2019/20 حدود 117.47 میلیون تن برنج تولید می کند در حالی که مصرف سالانه آن حدود 100 میلیون تن است.

131

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان