سهم من در کرونا

روند کاهشی مبتلایان کرونا با عمل به توصیه‌های بهداشتی

تهران- ایرنا- بنابر اعلام آمارهای رسمی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است و شهرهایی که مبتلایان به این ویروس وحشتناک در آنها مشاهده شده، بیشتر می‌شود. از این رو باید برای مقابله با این ویروس با عمل به توصیه بهداشتی و رعایت اصول شهروندی از مبتلایان آن بکاهیم.

روند کاهشی مبتلایان کرونا با عمل به توصیه‌های بهداشتی

آمارها نشان می‌دهد، مبتلایان کرونا روز به روز در کشورهای مختلف و از جمله ایران در حال گسترش است. تا به حال راهی برای درمان قطعی این ویروس معرفی نشده است. پزشکان می‌گویند اگر بیماری حاد نداشته باشید، ابتلا به این ویروس، کشنده نخواهد بود. شکی نیست که بیماری‌های ویروسی که به اپیدمی های پایدار منجر می شوند تا به حال نشان داده اند که در دوره فعالیت خود شمار زیادی را درگیر می  کنند.

به طور قطعی درمانی برای این بیماری وجود ندارد و ویروس آن از طریق انسان به انسان منتقل می شود. تا پیش از فراگیر شدن بیماری هایی نظیر سارس گمان دانشمندان این بود که این بیماری تنها از حیواناتی مانند خفاش و در مواردی از میمون ها به انسان منتقل می شود، اما اپیدمی سریع این ویروس ها نشان داد که این بیماری به ساده ترین شکل ممکن از انسان به انسان منتقل می شود.

امروز این ویروس را به نام کرونا که خانواده گسترده ای از انواع ویروس ها را در بر می‌گیرد، می شناسند. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت نرخ مرگ و میر در بیماری کرونا اکنون کمتر از ٢ درصد جمعیت مبتلایان است. ویروس کرونای جدید به سادگی از راه سرفه، عطسه و تماس با مایعات بدن فرد یا حیوان مبتلا مانند خون، ادرار و اسهال به فردی دیگر منتقل می شود.

پزشکان می‌گویند، امکان ابتلا در محیط های باز کم و در عین حال امکان دچار شدن به این بیماری در محیط های بسته ای که فرد بیمار و سالم در آن باشند، بسیار بالا است. قرنطینه بیماران و پرهیز از قرار گرفتن جمعیت در محیط های بسته ای مانند وسایل حمل و نقل عمومی کمک زیادی به کنترل تعداد افراد مبتلا داشته است. افرادی که سیستم ایمنی مقاومی دارند، خیلی کمتر به بیماری های ویروسی مبتلا می شوند. 

راه اندازی پویش هشتگ «قربانیان_ویروس_کرونا» در فضای مجازی اینستاگرام که کاربران بسیاری را تحت پوشش خود قرار داده از جمله اقداماتی است که می خواهد با اطلاع رسانی به مخاطبان از طریق ارایه آمار تعداد مبتلایان این بیماری، آنها را به توجه بیشتر نسبت به توصیه های ایمنی و پزشکی آگاه سازد. در این صفحه مجازی توصیه های لازم برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و اخبار مربوطه در این زمینه آمده است تا از تعداد مبتلایان این ویروس کاسته شود.  در این متن اشاره کوتاهی به آنها می شود.

یکی از کاربران با نوشتن پستی توصیه هایی در خصوص استفاده از پول برای خرید کرده است. او نوشته است: پول ها باارزشند، پول ها حلال بسیاری از مشکلات هستند،‌ پول ها چرخ اقتصاد را می چرخانند و ... همه اینها درست اما وقتی که پول ها با جان انسان در یک ترازو قرار می گیرند، همه متفق القولند که جان انسان باارزش تر است. در این روزهای تلخ و مسموم که هیولای بسیار ریز ویروس کرونا، جان بشر را هدف قرار داده و به هر شئی که ما به آن وابسته ایم می چسبد تا نفس ما را بگیرد، پول ها بهترین واسطه و راحت ترین بستر برای سکوی پرتاب اوست! گویی او هم خوب می داند که ما تا چه اندازه اسیر این پول هستیم. پول ها همیشه آلوده به میکروب ها، باکتری های و ویروس ها بوده اند اما این روزها آلوده تر از همیشه مناسب ترین وسیله برای انتقال ویروس کرونا به ما شده اند. با این پول های آلوده هم جان خود و خانواده را به بازی می گیریم و هم باعث مرگ کارمند بی پناهی می شویم که سال ها تجربه اندوخته است.

کاربر دیگری ذیل یک پست نوشته است: پزشکان چینی معتقدند، فشار خون بالا مهم ترین فاکتور خطر بیماری کویید 19 است. آنها می گویند بیش از نیمی از قربانیان ویروس کرونا در چین فشار خون بالایی داشتند. دکتر دوبین مدیر بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه پکن می گوید: بیماران فشار خونی نسبت بسیار بالایی از آمار مرگ و میر ویروس کرونا را به خود اختصاص داده اند.

با رعایت نکاتی همچون شستشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک در محیط های بسته و پر ازدحام،  پرهیز از تماس با بیمارانی که علایمی مانند (سرفه، عطسه، تب و تهوع) دارند، تقویت سیستم ایمنی، نوشیدن مداوم مایعات گرم در فصول سرد، پرهیز از قرار گرفتن زیاد در هوای سرد و خشک، استفاده از وسایل ایمنی و بهداشتی در محیط های اداری و منازل و اماکن عمومی می توان امکان ابتلا به ویروس ها را به حداقل رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان