کمبود برخی اقلام بهداشتی پیشگیرانه کرونا در داروخانه‌های زنجان

زنجان - ایرنا - رییس انجمن داروسازان استان زنجان گفت: اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا شامل محلول و ژل ضدعفونی و الکل به وفور میان داروخانه‌ها توزیع شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اما در زمینه ماسک و دستکش یک‌بار مصرف مورد نیاز مردم همچنان کمبود داریم.

کمبود برخی اقلام بهداشتی پیشگیرانه کرونا در داروخانه‌های زنجان

دکتر مهدی بیگدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت کنونی اقلام بهداشتی پیشگیرانه کرونا در داروخانه های این استان افزود: بر این اساس داروخانه ها به لحاظ عرضه ماسک و دستکش با مشکل مواجه هستند و این در حالی است که به طور تقریبی هرهفته یک بار این نوع اقلام به تعداد محدودی توزیع شده در مدت کوتاهی نیز در داروخانه ها به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دستور اکید دولت مبنی بر عرضه اختصاصی اقلام بهداشتی توسط داروخانه ها اما متاسفانه نبود ماسک و دستکش موجب نارضایتی مردم و گاهی برخورد و تنش هایی در داروخانه شده است.

این مسؤول ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان به شرکت های توزیع کننده دستور داده تمام ماسک و دستکش های موجودی را فقط به بیمارستان های استان تحویل بدهند که همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی صنوف و حتی نیمه تعطیلی بودن ادارات بسیاری بر این باورند که نیاز عموم نسبت به استفاده از اقلام یاد شده کاهش یافته، اما در این میان افرادی هستند که به دلیل ضرورت تردد در سطح شهر به این اقلام نیاز دارند و باید از داروخانه ها آن را تامین کنند.

بیگدلی افزود: در بازده زمانی هر 10 روز یکبار، حدود ١٥٠ هزار عدد ماسک و 2 هزار بسته دستکش در بین داروخانه های استان  توزیع شده که با توجه به تقاضای بالا به اتمام رسیده، هر چند ژل ضدعفونی و الکل در داروخانه  های استان وجود دارد، اما استفاده صرف یک نوع آن برای خانواده ها اثربخش نیست.

این مسؤول ادامه داد: عدم کنترل قیمت از سوی دولت موجب شده نسبت به ماه بهمن قیمت ماسک حداقل چهار برابر و دستکش نیز تا 2 برابر افزایش یابند در حالی که هر 2 این اقلام در داخل کشور به تولید می رسند.

وی اضافه کرد: هر چند اولویت توزیع اقلام بهداشتی پیشگیرانه بیماری کرونا با مراکز بهداشتی و درمانی است، اما داروخانه ها در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و دارویی بوده و این قشر خواستار توزیع عادلانه اقلام بهداشتی به میزان زیاد هستند، تا داروخانه ها نیز بتوانند توزیع مناسبی را در بین عموم جامعه داشته  باشند.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، جامعه داروسازان این استان طبق وظیفه حرفه ای و انسانی خود اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی موجود جهت پیشگیری از این بیماری از قبیل ماسک، ژل و محلول های ضدعفونی کننده، دستکش و سایر ملزومات را از طریق داروخانه ها در معرض عرضه قرار دادند و به محض اختصاص سهمیه مجدد  اقلام نیز این رویه خدمت رسانی تداوم داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان