حمل زباله روی خودرو پدیده‌ای زشت که باید جلوی آن را گرفت

کرمانشاه- ایرنا- زباله‌گردانی (قراردادن کیسه زباله روی صندوق عقب خودرو) پدیده‌ای زشت و ناهنجار است که متاسفانه این روزها در خیلی از شهرهای بزرگ و کوچک شاهد آن هستیم، که هرچه زودتر باید جلوی آن را گرفت.

حمل زباله روی خودرو پدیده‌ای زشت که باید جلوی آن را گرفت

چندسالی هست که خودروهایی در شهر مشاهده می شوند با کیسه زبالهای سوار بر صندوق عقب آنها که به زعم صاحبانشان قرار است دور ریخته شوند، حالا کی و کجا معلوم نیست، اینکه کیسه های زباله سرنوشت و سرانجامشان چه می شود نکته بسیار مهمی است که متاسفانه بسیاری از این دست رانندگان نسبت به آن بی توجه هستند.

بسیار مشاهده شده کیسه زباله های قرار داده شده روی صندوق عقب خودروها به خاطر فراموشی راننده عموما پس از طی مسافتی نقش بر زمین شده و خودروهای عبوری دیگر نیز آن را روی زمین متلاشی و پخش می کنند.

به همین سادگی بی مبالاتی برخی از شهروندان که قرار دادن کیسه زباله درون خودرو را دون شان خود می دانند چهره زشتی به فضای شهری بخشیده بدون آنکه تذکر و توبیخی متوجه آنها باشد.

متاسفانه برخی از افراد که کیسه زباله را روی صندوق عقب قرار می دهند جدای از هواس پرتی برای دور ریختن به موقع آن، هدفشان الزاما انداختن زباله در سطل های بزرگ تعبیه شده در سطح شهر نیست.

آنها معتقدند بالاخره این کیسه زباله جایی مثل سر پیچ و یا در حالت سرعت از روی خودرو به پایین پرتاب می شود، این افراد برایشان مهم نیست این زباله کجا می افتد و چه تاثیرات مخربی بر زیبایی شهری دارد که خودشان در آن زندگی می کنند.

این پدیده زشت اجتماعی علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت و نازیبا می کند حتی خطر تصادف را نیز می تواند در خیابان های شلوغ شهرها از جمله کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر تا حد زیادی افزایش دهد.

این ها همه درحالیست که می توان کیسه زباله را درون صندوق عقب خودرو قرار داد و هنگام رسیدن به سطل های بزرگ زباله که سر هرکوچه و خیابانی دیده می شود آن را تخلیه کرد تا نه به زیبایی چهره شهر آسیبی وارد شود و نه خطر تصادف افزایش یابد.

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا شهرداری، پلیس راهور و دیگر افراد مسوول و مرتبط، با ورود به مسئله به صورت جدی برخورد با این پدیده و ناهنجاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

 در این خصوص بهتر است ابتدا به وسیله فرهنگ سازی سعی در کاهش و سپس رفع این ناهنجاری داشته باشیم و در گام بعدی با تصویب قانونی، خودروهای بی توجه با جریمه روبرو شوند.

مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا کرمانشاه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان