کاکایی: بار مشکلات را با اتحاد از دوش خود برداریم

ایرنا نوشت: عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا با تاکید بر نیاز به درک کامل مشارکت مدنی در جامعه، یادآور شد: این دست از اتفاقات و بلایای عمومی سبب می‌شود به مشارکت مدنی بیش از گذشته فکر کنیم و بیاندیشیم چگونه با اتحاد و هم‌بستگی بار موانع و مشکلات را از روی دوش‌ خود برداریم.

کاکایی: بار مشکلات را با اتحاد از دوش خود برداریم

عبدالجبار کاکایی با پیوستن به دو پویش #تندرست_باش_ای_ایران و #بهار_نزدیک_است؛ پیام خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از یک‌سو و ازسوی دیگر در فضای مطبوعاتی منتشر کرده است.

او در این پیام آورده است: «عرض سلام به مردم شریف ایران... از مثل‌های ایرانی که در فرهنگ جامعه ما جاریست عبارت تبدیل کردن تهدیدها به فرصت است. تصور می‌کنم جامعه ما که درپی پیوستن به جوامع توسعه‌یافته جهانی است، نیاز به درک کامل مشارکت مدنی دارد.

این دست از اتفاقات و بلایای عمومی - کرونا - سبب می‌شود تا به مشارکت مدنی بیش از گذشته فکر کنیم و بیاندیشیم که چگونه با اتحاد و هم‌بستگی بار موانع و مشکلات را از روی دوش‌های خود برداریم. دیگر آنکه خانواده‌هایی که در این روزها بیشتر کنار هم هستند می‌توانند از گنجینه و ذخایر ادب فارسی استفاده کنند. به‌ویژه توصیه می‌کنم کتاب ارجمند مثنوی مولانا که قصه‌های دل‌انگیزی دارد و سلوک باطنی و توانایی روانی ما را با قصه‌ها و مثل‌های زیبایش آموزش می دهد را حتماً مطالعه کنیم.»

241241
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان