یک وجه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعیت امروز

در دوران دفاع مقدس لباسی از جنس و طرح «جنگ» بر اندام کشور پوشانده شد. در آن سال‌ها رنگ‌ «سرخ شهادت» برای بسیاری از جوانان رنگ سال و تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته می‌شد و حالا با شیوع ویروس کرونا لباس‌های آبی و سفید پرستاران و کادر درمان رنگ سال شده است.

یک وجه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعیت امروز

به گزارش ایسنا، تبلیغات در هر عرصه‌ای که باشد به عنوان مؤلفه‌ای مهم برای اقناع روانی و بینشی آحاد مختلف جوامع شناخته خواهد شد. این موضوع آنقدر پر اهمیت است که فقط به صحنه تلویزیون برای معرفی کالاهای بازرگانی محدود نمی‌شود، بلکه صحنه نبردِ جبهه و اکنون بیماستان و محیط های درمانی  مشهود است.

وقتی دشمن بعثی با تمام امکاناتش به میهن حملهور شد تصور نمی‌کرد با مقاومت جانانه ملت ایران مواجه شود؛ مقاومتی که تمام محاسبات صدام و حامیانش را با شکست مواجه کرد. به دنبال این جنگ تعداد بسیاری از پدران و برادران‌مان پوشاکی با رنگ‌های خاکی، پلنگی، سبز و دیگر رنگ‌ها به تن کردند تا با آنها در فصل هشت ساله نبرد حق علیه باطل با آن در جبهه حاضر شوند.

اکنون در فصلی که رنگ سبز بر تن طبیعت رونمایی شده است. ویروس کرونا  درصدد است سلامت جامعه را با مشکل و خطر مواجه کند. اگرچه در نهایت تأسف تعدادی از هموطنان مان در این شرایط جان خود را از دست داده‌اند اما پزشکان و پرستارانی که لباس سفید و آبی بر تن دارند برای دفاع از سلامت جامعه به جنگ با ویروس کرونا رفته‌اند.

یکی از وجوه مشترک این مدافعان سلامت با مدافعان وطن در پشت نویسی لباس‌شان است. برخی رزمندگان برای روحیه‌دادن به همرزمانشان و یادآوری نیت‌ خود از حضور در جبهه پشت این لباس‌ها که عمدتاً هم خاکی بودند یا در پیشانی‌بندهای‌شان، مطالبی می‌نوشتند.

از جمله این نوشته‌ها که معمولا هم با خطی خوش از سوی واحد «تبلیغات جنگ» پشت لباس رزمندگان نوشته می‌شد می‌توانیم به: «می‌روم تا انتقام سیلی زهرا(س) بگیرم»، «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم»، «ما مرد جنگیم» و «مسافر کربلا»،‌ «راهیان شهادت»، «پیروان خمینی (ره) رهروان حسینی (ع)»،‌ «عاشقان شهادت» و «رهسپاریم با خمینی (ره) تا شهادت» اشاره کرد.

اما در این بین استثناهایی وجود داشت که با ابتکار عمل برخی از رزمندگان ممزوج می‌شد. به عنوان مثال گردان تبلیغات یکی از لشکرها در پشت لباس رزمنده ای نوشته است: «ورود ترکش و خمپاره بدون اجازه خدا ممنوع است».

این روزها نیز در شبکه‌های اجتماعی شاهدیم که تعدادی از پرستاران وپزشکان هم پشت لباس خود شعر یا نوشته‌هایی می‌نویسند که مضمون آنها روحیه بخش و امیدوار کننده است. آنها با این ابتکار و اقدام خود سلامت روانی را به واسطه نوشتارهای خود به ذهن بیمارانشان تزریق می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان