تجدیدنظر سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک

طبق شواهد جدید استفاده از ماسک در پیشگیری انتشار ویروس موثر است و به همین علت، سازمان بهداشت جهانی به دنبال تجدید نظر در توصیه‌های گذشته خود است.

تجدیدنظر سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر خلاف توصیه‌های گذشته سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بی‌فایده بودن ماسک برای افراد سالم، اکنون این سازمان بیان می‌کند که ماسک، سرعت انتشار ویروس در بین افراد را کاهش می‌دهد.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" نوشت، با استناد به شواهد جدید، سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های خود را در مورد استفاده از ماسک صورت در جریان شیوع ویروس کرونا، مورد تجدیدنظر قرار می‌دهد.

طبق توصیه‌های کنونی این سازمان، تنها به افراد آلوده به ویروس کرونا و کسانی که از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، گفته شده دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانند اما به دنبال انتشار یک پژوهش جدید در هنگ‌کنگ که نشان می‌دهد استفاده از ماسک می‌تواند در حفاظت مردم از ابتلا به کرونا کمک کند، کارشناسان لغو توصیه‌های پیشین سازمان بهداشت جهانی را مدنظر قرار می‌دهند.

"دیوید هیمن"، عضو دانشگاه "بهداشت و بیماری‌های مناطق حاره" گفت: «طبق معمول، با فراهم شدن شواهد جدید، سازمان بهداشت جهانی سیاست خود را در مورد استفاده معمول از ماسک صورت در طول هفته جاری و هفته آینده، مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.»

تجدیدنظر در توصیه‌های این سازمان در مورد استفاده از ماسک صورت، به دنبال نتیجه‌گیری یک پژوهش در هنگ‌کنگ مدنظر قرار گرفته که روز پنجشنبه در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت، اما علنی نشد؛ در این گزارش آمده که استفاده از ماسک صورت می‌تواند سرعت انتشار ویروس در میان مردم را کاهش دهد.

با توجه به اینکه ویروس کرونا می‌تواند از طریق افرادی که هیچگونه عوارضی ندارند، منتشر شود، برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله اتریش و جمهوری چک مقرر کرده‌اند که همه مردم باید در اماکن عمومی از ماسک صورت استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان