فرمانده ارتش پاکستان و اشرف‌غنی درباره صلح افغانستان رایزنی کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان در تماس تلفنی با رییس جمهوری افغانستان درباره فرآیند صلح این کشور، تشکیل هایت مذاکراتی دولت کابل برای پیشبرد مذاکره با گروه طالبان و مدیریت شیوع کرونا بحث و تبادل نظر کرد.

فرمانده ارتش پاکستان و اشرف‌غنی درباره صلح افغانستان رایزنی کردند

رسانه‌های پاکستانی شنبه‌شب به نقل از منابع رسمی گزارش دادند: ژنرال "قمر جاوید باجوا" در گفت‌وگو با "اشرف‌غنی" انتخاب دوباره وی به ریاست جمهوری افغانستان را تبریک گفت.

ژنرال باجوا با استقبال از تشکیل هیات نمایندگان گروه‌های افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، ابراز امیدواری کرد که تشکیل تیم مذاکراتی دولت کابل مسیر گفت‌وگوها با گروه طالبان را هموار سازد.

فرمانده ارتش پاکستان و رییس جمهوری افغانستان همچنین درباره مقابله مشترک با شیوع کرونا، فعالیت‌های بازرگانی و مسائل مربوط به تجارت ترانزیت رایزنی کرده و بر ضرورت مقابله جهانی برای مهار کرونا و تحکیم همکاری‌های دوجانبه در این زمینه تاکید کردند.

طرفین توافق کردند که دولت اسلام‌آباد ارسال کالاها و محموله‌های تجاری به افغانستان توسط بازرگانان این کشور از طریق خاک پاکستان را تسهیل کند.

پیشتر "عمران خان" نخست وزیر پاکستان 19 اسفندماه انتخاب دوباره «اشرف غنی» به ریاست جمهوری افغانستان را تبریک گفت و اعلام کرد: اسلام آباد آماده همکاری مشترک با دولت کابل است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای با استقبال از اقدام افغانستان برای تشکیل هیات مذاکره‌کننده با گروه طالبان، آن را تعهد دولت کابل در اولویت قرار دادن صلح و آشتی در افغانستان تعبیر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان