افزایش موارد کرونا در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی روند افزایش موارد مثبت کرونا را دارند که برخی با سرعت کمتر و برخی شهرستان‌ها با سرعت بیشتر است.

افزایش موارد کرونا در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: عدم اطلاع رسانی آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها نباید به این معنا باشد که مردم فکر کنند اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: هیچ نقطه پاکی در استان نداریم و تمامی نقاط کشور مانند بسیاری از نقاط دنیا آلوده به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه گزارش‌هایی که از سطح کشور آمده بخصوص در شهرهای بزرگ خبرهای خوبی نیست و ازدحام خودروها در خیابان‌ها و تردد مردم را نشان می‌دهد که در استان ما هم تا حدودی و نه به اندازه استان‌های بزرگ شاهد این قضیه هستیم.

وی تصریح کرد: حتما پیامدهای این رفتارها را بعد از یک هفته تا 10 روز خواهیم دید و اگر تداوم داشته باشد مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد و مجدد روند صعودی ما شروع خواهد شد.

مردم در روز برات به آرامستان‌ها مراجعه نکنند

دهقانی فیروزآبادی گفت: همانطور که استاندار محترم هم امروز گفتند ما روز «برات» را در پیش داریم و به صورت جدی از مردم خواهش می‌کنیم رعایت کنند، به آرامستان‌ها مراجعه نکنند و از راه دور نیت و نذر خود را ادا کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از مسائل عبادی و اجتماعی ما تحت تاثیر قرار گرفته و نمازجمعه چند هفته تعطیل است لذا بحث روز برات هم اگرچه در اعتقادات مردم به ویژه مردم خراسان جایگاه ویژه‌ای دارد ولی همه قبول دارند سلامتی خودشان، بزرگترها و اعضای خانواده و مردم اولویت دارد و باید رعایت کنند.

غربالگری 89 درصد خانوارهای خراسان جنوبی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: تا امروز 215 هزار و 188 خانوار در استان خراسان جنوبی غربالگری شدند که معادل 89.6 درصد خانوارهای استان است.

وی افزود: همچنین در غربالگری فردی 699 هزار و 306 نفر معادل 83.4 درصد جمعیت کل استان مورد غربال قرار گرفتند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: 77 هزار و 796 نفر نیز با مراجعه به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. 

وی گفت: از مجموع غربالگری‌هایی که تاکنون انجام شده، 170 بیمار برای بررسی بیشتر به بیمارستان ارجاع شدند و برای 9 نفر درمان دارویی شروع شده است.

نظارت بر روستاها بیشتر است

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع کرونا در روستاها گفت: در روستاها نظارت بیشتری داریم برای اینکه بهورزها در آنجا به صورت فعالانه موظف هستند وضعیت جمعیت زیرپوشش خود را رصد کنند و اگر کسی مشکلی داشته باشد باید اطلاع دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: افراد روستا هم می‌توانند به راحتی به خانه بهداشت و بهورز مربوطه مراجعه کنند و اگر سوال و مشکل داشته باشند آنها موظف به پیگیری هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان