توصیه یک روانپزشک به کادر درمان: مثبت‌اندیش باشید تا دچار اضطراب نشوید

یزد - ایرنا - یک روانپزشک یزدی گفت: داشتن روحیه مثبت‌اندیشی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و در میان پرسنل، پرستاران و پزشکان در کاهش اضطراب و استرس آنها بسیار موثر است.

توصیه یک روانپزشک به کادر درمان: مثبت‌اندیش باشید تا دچار اضطراب نشوید

دکتر امیر رضا چمنی شنبه‌شب در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از تلاش کادر درمانی در رسیدگی به وضعیت بیماران افزود: کادر پزشکی باید همواره در کار خود محدودیت‌ها را فراموش کند و با سخت‌کوشی و آرامش بر ایام سخت غلبه کند.

وی ادامه داد: پرسنل درمانی ، پزشکان و پرستاران در ارتباط مستقیم با بیماران هستند، بنابراین همواره باید استرس مضاعف را تحمل کنند چون شفیت‌های طولانی موجب افزایش اضطراب است.

این روانپزشک اظهار کرد: افزایش حجم مراجعان و بیماران به مراکز درمانی به خصوص در هفته‌های اخیر از دیگر عوامل مهم فشار کار زیاد بر آنهاست که برای غلبه بر این وضعیت باید بنحو مناسب اقدام کنند.

چمنی تصریح کرد: عدم بهبودی بیماران یا فوت برخی از آنها  موجب یاس و سرخوردگی ، ناامیدی ، نگرانی یا کمبود برخی امکانات و لوازم مورد نیاز موجب بروز برخی آسیب‌ها بر کادر درمانی و پزشکی است .

وی گفت: برخورد روزانه پرستاران، پزشکان و پرسنل و کادر اداری بیمارستان‌های درگیر با درد و علایم  بیماران کرونایی می‌تواند نقش زیادی در وارد شدن فشار و استرس با آنها باشد که در این خصوص مدیریت نیاز است.

متخصص اعصاب و روان اظهار کرد: استرس و فشار کاری زیاد بدون شک بر تاب‌آوری و شخصیت کادردرمانی اثر دارد و موجب خستگی، احساس  ناامیدی  و فرسودگی شغلی می‌شود.

به گفنه چمنی،  این وضعیت  زمینه ساز پرخاشگری ، ناامیدی، مسائل و مشکلات روحی  و روانی و وسواس است ، بنابراین باید تیم درمان برای انجام وظایف خود با مدیرت درست بر همه موارد غلبه کند.

این روانپرشک تاکید کرد: هرچه کادر درمانی بخصوص پزشکاران و پرستاران به مسائل، واقع بینانه نگاه کنند و حتی تماس با خانواده و فامیل از طریق فضای مجازی داشته باشند به آرامش‌بخشی و موفقیت آنها کمک می کند و خیلی ضروری است.

چمنی گفت: مدیریت هیجانات ناشی از فشار کار در برخورد با بیماران و وضعیت موجود باید همواره الگوی عملی کادردرمانی و پزشکان قرار گیرد تا ماموریت‌های خطیر خود را با موفقیت به سرانجام برسانند.

  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان