امروز اتفاق افتاد؛

کارت زرد شورای شهر تهران به حناچی در اولین جلسه سال ۹۹

عضو شورای شهر تهران در خصوص لزوم اجرای ماده ۳۹ برنامه سوم شهر تهران به حناچی تذکر داد.

کارت زرد شورای شهر تهران به حناچی در اولین جلسه سال 99

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با تبریک سال نو و آرزوی رفتن کرونا از جهان، گفت: لازم می‌دانم از تلاش عوامل مختلف شهرداری اعم از آتش‌نشانی، کارکنان فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار، سازمان بهشت زهرا (س)، شرکت شهرسالم و همه کارکنانی که می‌توانستند در کنار خانواده باشند، اما به مردم شریف تهران خدمت کردند، تشکر کنم.

عضو شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت روز جوان گفت: امیدوارم میلاد حضرت علی اکبر(ع) حداقل برای شهرداری یادآوری شود تا مصوبه انتصاب جوانان در شهرداری تهران را اجرا کند.

او ادامه داد: تذکر من در خصوص عدم اجرای بند الف، تبصره دوم بودجه سال 98 و ماده 39 مصوبه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در مورد برگزاری جلسات کمیته تخصیص است که متاسفانه اجرا نمی‌شود.

حجت نظری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی نگارش برنامه سوم توسعه شهر تهران، منضبط کردن عملکرد مالی شهرداری و جلوگیری از وقوع انحرافاتی در بودجه بود که برای سالیان طولانی به عنوان رویه‌ای ثابت شناخته می‌شد.

او افزود: ماده 39 به عنوان یکی از راهکار‌های پیش بینی شده شورای شهر، شهردار محترم تهران را موظف به تشکیل «کمیته تخصیص» کرده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتراض هیات تطبیق مصوبات به برنامه پس از موعد قانونی بوده، بنابراین تمام مواد این مصوبه لازم الاجرا هستند و شهردار محترم باید مطابق ماده مذکور از حداقل دو عضو شورا یعنی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تخصصی مربوط (حسب موضوع) برای حضور دعوت به عمل می‌آورد، این در حالی است که تاکنون دعوتی از روسای کمیسیون‌های تخصصی به عمل نیامده است.

حجت نظری افزود: همچنین بند الف تبصره دوم بودجه 1398، شهرداری تهران را ملزم کرده است که گزارش جلسات کمیته تخصیص، شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند، اما در اجرای این بند نیز هنوز اقدامی از جانب شهرداری صورت نگرفته است.

او افزود: با این توضیحات به شهردار محترم تهران تذکر می‌دهم، در راستای اجرای ماده 39 برنامه سوم توسعه شهر تهران و بند الف تبصره دوم بودجه سال 1398، سریعاً ضمن دعوت از اعضای شورا در کمیته تخصیص، ارائه گزارش‌های این کمیته از ابتدای سال 1398 تا امروز را صادر کند و در ارسال گزاش‌های بعدی تعللی صورت نگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان