در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران اتفاق افتاد

تلاش شورایی‌ها برای کاهش جلسات شورای شهر تهران بی نتیجه ماند

اعضای شورای شهر تهران نتوانستند بر سر کاهش تعداد جلسات شورای شهر در زمان بحران کرونا به جمع بندی برسند.

تلاش شورایی‌ها برای کاهش جلسات شورای شهر تهران بی نتیجه ماند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح دو فوریتی برای اصلاح آئین نامه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در شرایط حساس امروزی در هئیت رئیسه شورای شهر تهران اعلام وصول شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این طرح گفت: آنچه که امروز می‌توانیم درباره آن بحث کنیم، این است که ما در ماه، 2 جلسه عادی داشته باشیم، اما در بحث جلسه‌های فوق العاده که روز سه شنبه برگزار می‌شود، می‌توانیم به شکل آیین نامه بین خود قرار بگذاریم تا به شکل مجازی صحبت‌ها انجام شود، اما رأی گیری آن را در صحن عادی انجام دهیم. (بر اساس مصوبه هیئت وزیران باید 4 جلسه در ماه برگزار شود)

رئیس شورای شهر تهران افزود: من به صلاح نمی‌دانیم که جلسه شورا را برگزار نکنیم و علت صحبت من این است که ما 70 هزار نیروی شهرداری را ملزم‌ به حضور کردیم، اما خودمان در کار و جلسه حاضر نشویم به صلاح نیست.

هاشمی تصریح کرد: این پیشنهاد در جلسه هم اندیشی مطرح شد که در ماه 4 جلسه روز یکشنبه را برگزار کنیم، اما در جلسه روز سه شنبه تمام اعضای شورا باید به شکل مجازی پای کار باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه خود باید ماهی 6 جلسه برگزار کنیم که پیشنهاد من این است که می‌توانیم 4 جلسه برگزار کنیم و دو جلسه فوق العاده خود را به شکل مجازی برگزار کنیم.

در ادامه محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با کاهش تعداد جلسه‌های شورای شهر تهران گفت: ما نمی‌توانیم در این شرایط بحران جلسه خود را تعطیل کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که چون سیل و زلزله آمد برویم و در خانه بشینیم و علت صحبت من این است که ببینید در حال حاضر تعطیلی مجلس چه میزان اوضاع کشور را بر هم ریخته و به این اقدام انتقاد می‌شود.

در نهایت با اظهار نظر‌های متفاوت اعضای شورای شهر تهران این پیشنهاد بدون رأی گیری بی نتیجه ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان