تهدید ترامپ برای وضع عوارض بر نفت وارداتی در صورت ادامه جنگ نفت

دونالد ترامپ گفت برای حفاظت از کارگران بخش انرژی آمریکا در برابر سقوط قیمت نفت، بر واردات نفت عوارض وضع می کند.

تهدید ترامپ برای وضع عوارض بر نفت وارداتی در صورت ادامه جنگ نفت

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت برای حفاظت از کارگران بخش انرژی آمریکا در برابر سقوط قیمت نفت که با جنگ بین روسیه و عربستان بر سر سهم بازار تشدید شده است، بر واردات نفت عوارض وضع می کند.

 ترامپ در یک جلسه توجیهی در مورد شیوع ویروس کرونا به خبرنگاران گفت:« اگر مجبور باشم بر واردات نفت عوارض وضع کنم و اگر مجبور شوم کاری برای حفاظت از ده ها هزار کارگر بخش انرژی و شرکت‌های بزرگ که این مشاغل را ایجاد می کنند انجام دهم، هر کاری که لازم باشد می کنم».

 با کاهش تقاضای نفت به خاطر همه گیری ویروس کرونا و افزایش تولید روسیه و عربستان در جنگ بر سر سهم بازار، قیمت نفت دو سوم ارزش خود را در سال جاری میلادی از دست داده است.

 آمریکا در سالهای اخیر بزرگترین تولید کننده نفت دنیا بوده و بارها در صادرات نفت با روسیه و اعضای اوپک رقابت کرده است.

 با سقوط قیمت نفت، بسیاری از شرکت های انرژی آمریکا در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند و کارگران شغل خود را از دست می دهند. ترامپ پس از دیدار با مقامات اجرایی صنعت نفت در روز جمعه گفت در حال حاضر هیچ عوارضی در نظر ندارد ولی اگر منصفانه رفتار نشود از عوارض به عنوان یک ابزار استفاده می کند.

 دو گروه صنعتی بزرگ در آمریکا، موسسه نفت آمریکا و تولیدکنندگان سوخت و مواد پتروشیمی، نامه ای به ترامپ نوشتند که وضع عوارض بر واردات نفت، کسب و کار پالایش نفت را در داخل به خطر می‌اندازد چون برخی کارخانه ها به نفت خام خارجی نیاز دارند.

ترامپ در روز شنبه گفت عربستان اعلام کرده با روسیه برای کاهش مشترک 10 میلیون بشکه در روز از تولید نفت به توافق رسیده است. ولی این دو کشور این قرارداد را تایید نکردند و تنها اعلام کردند در مورد تثبیت بازارهای جهانی نفت گفتگو می کنند.

 به گفته منابع اوپک، اوپک و روسیه نشست روز دوشنبه را برای گفتگو در مورد کاهش تولید نفت تا نهم آوریل به تعویق انداخته اند چون روسیه و عربستان بر سر تعیین مقصر سقوط قیمت نفت با هم اختلاف دارند.

 ترامپ در ابتدا تاکید کرده بود که این کاهش قیمت به نفع رانندگان است ولی در روز شنبه گفت قیمت بنزین احتمالاً تا 90 سنت در هر گالن پایین می آید و سقوط قیمت نفت به بسیاری از مشاغل در آمریکا آسیب می رساند. 

 ترامپ گفت اگر عربستان و روسیه به این جنگ قیمت با کاهش تولید پایان ندهند، خودشان را نابود میکنند.

 140

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان